Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Thursday, February 2, 2012

Pilihan wanita

Views
Assalammualaikum..selamat malam semua..

Usai sahaja solat maghrib tadi, aku menadah tangan dan berdoa moga mendapat seorang imam yang dapat membimbing aku ke jalan-Nya. Bukan senang dan tidaklah terlalu susah tapi untuk mencari yang benar-benar beriman adalah teramat sukar. Ramai orang berkata, perempuanlah yang paling cerewet untuk mencari jodoh. Kenapa? Pastinya mereka ingin yang terbaik di dalam hidup.

Terukir senyuman ku tatkala membaca tiap bait kata dari Ustaz Asyraf (imam muda) di dalam blognya Stokin Putih tentang kisah wanita yang CAIR dengan tiap kata yang berbaur islamik. Rupanya sekarang ni, kebanyakkan ustaz telah menjadi calon utama untuk kaum hawa..Hm betul juga dengan apa yang dikatakan oleh ustaz, "nasib baik aku dah kawin"..hahahaha!!

Kadang2 ustaz yang takde rupa pun boleh menarik perhatian kaum hawa. Sebab apa? Cara mereka menjelaskan tentang islam amat menarik dengan menggunakan ayat yang amat menyentuh jiwa. Terpancar sinar keimanan dan kemanisan dari raut wajah serta gayanya. Hm nampaknya, wanita sekarang sudah tidak memilih paras rupa..hehe..

Tapi pengajaran yang kita dapat, jangan sesekali menggunakan agama untuk "menjerat" wanita. Jangan sesekali menjadi seorang yang hiprokrit sehingga menyebabkan terjadinya penipuan. Agama adalah teknik yang terbaik untuk menarik perhatian seseorang tapi harus di ingat, gunakanlah ia ke arah kebaikan moga kita akan selamat di dunia mahupun di akhirat. Risau juga jikalau ada sesetengah pihak yang cuba mencari jalan pintas untuk "mencuri" kebahagiaan di dunia ini. Nasihat aku, jika ada orang yang berfikiran sebegitu rupa, tunggulah di akhirat sana. Kamu akan diperhitungkan amalan yang telah engkau lakukan..

Ini aku kongsikan ayat yang ditemui oleh sahabat aku di FB..aku harap, korang tatap dan fahamilah. Moga kita (wanita) akan temui imam yang boleh membahagiakan kita di dunia mahupun di akhirat..ameen..


p/s : sesape yang nak kawen tu,anta la kad jemputan kawen..lapar nasi minyak la plak..hahaha!!
Post a Comment