Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Wednesday, February 8, 2012

Tersentap

Views
    


Selamat petang semua!!

Hari ni aku agak tersentap sedikit. Kenapa? Ala perkara kecik je. Hmmmm....
Actually tadi ada abang member aku sorang ni bagitahu aku yang adik dia xciden (adik dia = kawan aku). Aku tak la terperanjat sangat sebab aku ada terbaca status kat FB dia yang dia xciden jadi terpaksa la aku buat2 tau, kononnye nak tunjuk yang aku still contact adik dia tu. Last2 skali hampir kantoi bila aku tak tahu cerita sebenar macam mana xciden tu berlaku. Nak hilangkan rasa gugup, dengan selamber aku jawab " ala dia cite pun belit2 so tak paham sangat"..tak macam ayat cover line pun kan dan aku tahu abang member aku ni dah mula syak something tapi aku buat dono je..

Aku sendiri sedar aku dah mula berjauhan dengan dia (bukan jauh dah,batang hidung pun dah tak nampak). Rasa sedih juga bila fikir balik. Tidak disangka aku dilupakan sampai begitu sekali. Biasa la kan, manusia kalau sudah senang mudah sangat nak lupakan masa susahnya. Jadi aku rasa mulai sekarang lebih baik tak payah menyimpan harapan untuk dia ingat aku or datang jumpa aku. Aku pun dah tak nak kecik hati dengan dia sebab bila dia balik rumah ayah dia, dia langsung tak contct aku langsung. Maknanya, memang dia tak nak jumpa aku lagi.

"kenapa sesuka hati buat kesimpulan?" bukan aku nak buat kesimpulan atau apa pun tapi ianya sudah jelas tanpa disuluh. Menyesal? Mungkin. Sedikit....*mengeluh*.....

Betul kata orang, kawan akan datang dan pergi. Jadi, hargailah kawan yang ada disekeliling anda, pastinya anda akan memerlukannya nanti. Cukuplah apa yang aku hadapi selama ni, ianya aku jadikan pengajaran untuk masa hadapan. Terim kasih yang tidak terhingga kepada misbah sebab sentiasa ada untuk meluahkan nasihat jika aku punya masalah.

Aku amat hargainya...

p/s : ada seseorang tanya, kalau nak cari calon suami nak yang macam mana? *terdiam sebentar*
Pastinya seorang lelaki yang beragama dan mempunyai ciri2 kepimpinan serta boleh menjadi seorang sahabat karib di dalam apa jua keadaan..:)

2 comments:

Muhammad Naim Abdullah said...

salam

kelmarin ada budak poli mati masa nak pi LI.AL-FATIHAH..

calon suami? hahah

Unknown said...

Al-Fatihah~

LI tu apa??

Awat ang gelak bila aku sebut calon suami ha?hehe..