Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Thursday, February 16, 2012

Tak tahu mana betul, mana salah

Views


Selamat Pagi Semua!!

Hari ini aku nak buat entry berat sikit. Erm pasal apa? Pasal apa lagi kalau bukan pasal politik tapi aku tak nak la cerita over sangat. Nanti tak pasal2 plak kena saman la, tangkap la..huish tak nak la aku..

Baru2 ni aku ada mendengar cerita. Ok, korang semua kena faham tau "dengar cerita" jadi maknanya kita tak tahu sumber yang aku dapat ni betul ataupun tidak. Niat aku nak bercerita jela kan. Aku dapat tahu yang Perdana Menteri kita masuk kuil tempoh hari masa sambutan hari thaipusam. Dari mengetahuan aku la kan, kita sebagai orang islam tak patut masuk tempat sembahyang agama lain walaupun niat kita cuma nak round2 makan angin. Pendapat aku jela kan, kalau ada salah betulkan la ye..

Jadi untuk dipendekkan cerita, Mufthi Perak telah menegur tindakan PM kita tu, katanya PM cuba nak menjatuhkan akidah tapi yang peliknya..tup tap tup tap..tiba2 ada plak keluar gambar si anwar la plak menghadiri perayaan ponggal (erm betul ke? aku tak pasti), siap kena calit kat dahi tapi kita pun sedia maklum, kecanggihan teknologi masa kini membuatkan benda salah pun jadi betul so pasal gambar anwar tu aku tak boleh nak komen apa2.

Yang menarik perhatian aku bila si penulis kata, bila UMNO buat hal cepat je PAS datang tegur tapi bila Anwar buat hal, semuanya senyap bagaikan mengiyakan perkara yang dilakukan. Masa tu aku hanya menganggukkan kepala tanda setuju.Aku rasa zaman Mahathir dulu lagi teruk. Orang ni kata orang tu, orang tu plak kata orang ni. Ish ish ish...dasyat2..

Apa2 pun anggukan aku tu terhenti tiba2 bila ku terbaca suratkhabar mengatakan Nik Aziz menyuruh Anwar menarik balik tindakannya menyokong Israel. Apa dah jadi? Anwar sokong Israel, biar betik??!!

Kesimpulan yang aku boleh buat, dalam dunia ni bukan semua orang yang baik kita kena percaya sebab kadang2 yang baik tu pun boleh pesongkan kita. Kalau tak, tak kan la wujud ajaran sesat. betul tak? Harap PM kita tu bentuklah negara kita ni ke arah negara islam. Macam Ustaz Azhar Idrus kata, masa Mahathir dulu kita nampak hasilnya tapi yang sekarang...hmm no komen jela...hehe

p/s : pelik macam mana Rosmah boleh dapat pangkat "Dr"..hm musykil plak aku..
Post a Comment