Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Friday, February 17, 2012

Hari yang biasa

Views



Selamat Malam Semua!!

Alhamdulillah, demam aku dah pun kebah dan rasa semangat dan gembiranya aku pergi kerja hari ini walaupun hati sedikit kacau-bilau sikit. Takpe, aku sentiasa okey je. Aku bersyukur sangat sebab dengan rasa semangatnya aku datang kerja hari ini rupanya ada ceramah kat opis aku bersempena Maulidru Rasul. Macam langkah kanan la ni kan..hehe

Disebabkan aku rasa hati aku kacau-bilau jadi lebih baik aku tenangkan hati dengar ceramah, mana nak tahu dapat semangat yang lain plak..hehe..Si penceramah, Ustaz Fakhrurrazi, Pensyarah Al-Quran & Al-Sunnah dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Mendengarkan namanya saja membuatkan mata ku tidak berkelip. Cara penyampaiannya agak perlahan tetapi dia boleh membuatkan airmata aku menitis tanpa disedari. Intonasi yang penuh lembut dan mendalam membuatkan aku seperti berada di situasi penceritaan. Nasib ramai orang, kalau tak dah lama aku menangis apabila mengenangkan kehebatan Nabi kesayangan Umat. Hebat!

Hati aku yang tengah kacau-bilau tu akhirnya hilang sekelip mata. Muncul pula perasaan ingin berusaha mengikat rasa cinta kepada Rasul di dalam hati. Aku sanggup buang segalanya demi Allah dan RasulNya. Bak kata orang, tengah berkobar-kobar ni baik teruskan saja niatnya kerana perasaan itu akan kekal sampai bila-bila, InsyaAllah.

p/s :Walaupun cinta tidak akan hadir untuk ku suatu masa nanti, biarlah cinta ini untuk Allah dan Rasul-Nya. Aminn..
Post a Comment