Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Thursday, February 9, 2012

Sesak Nafas!

Views




 
 




 
Selamat petang semua!!
 
Hari ini dan hari yang akan mendatang amat menyukarkan hidup aku ini (buat sementara waktu ni la kan). Kenapa? Erm situasi yang terjadi sekarang ni bukanlah pertama kali terjadi dalam hidup aku ni. Sejak aku di kolej dulu pun pernah terjadi peristiwa sebegini rupa.

Dari semalam lagi aku agak gelabah sedikit kerana mengingatkan ada rm3 je dalam beg duit aku tu. Pagi tadi pun aku berusaha mencari duit di merata tempat, mana la nak tahu kot2 ada duit yang tercicir dan dapat la aku guna duit tu untuk mengisi perut aku yang lapar ni nanti. Bila aku rasa tiada keajaiban yang akan berlaku (kot2 duit tiba2 muncul). Aku dengan hati yang penuh dengan ketabahan dan kesabaran tetap melangkah ke opis dengan berbekalkan rm3 tu.

Owh sebelum aku terlupa. Mesti ada yang tertanya-tanya, kenapa aku tak keluarkan duit kt bank atm je? Actually waktu cuti hari tu kad bank aku ada problem sikit. Kebetulan waktu tu aku pergi kedah dan aku bawa cash sikit je. Aku rancang, sampai je kedah baru aku nak keluarkan duit tapi kad tak boleh guna la plak. Duit tu cukup2 pergi kedah je, nak balik memang dah takde duit. Semua bank aku terjah sebab nak keluarkan duit tapi tak boleh juga. Last2 terpaksa pinjam dengan kawan aku, nasib time tu kawan aku ada duit. Kalau tak, mampus aku...
 
Apa2 pun terima kasih kat Lili sebab tolong aku waktu tu. Gelabah jugak kalau time balik takde duit..hehe..so berbalik pada kisah awal tadi. Dengan duit rm3 tu cukup beli makanan breakfast je. Bila dah beli rasa menyesal plak sebab lebih baik aku gunakan duit tu beli makanan tengahari tapi nak pulangkan balik makanan tu macam tak logik dan tak pernah dibuat orang kan so terpaksa la aku kenyangkan perut aku ni awal2. Pukul8.45 aku ada meeting sampailah tengahari dan Alhamdulillah, Allah mudahkan hidup aku hari ni bila tengahari, bos aku belanja makan.  Satu masalah dah lepas!
 
Waktu balik tadi, laju je kaki aku menuju ke motor aku yang cute miut tu. Aku buka sit pastu tengok tempat minyak. Fuhh! lega. Minyak ada lagi. Cukup2 untuk esok tapi aku baru cadang nak pergi bank esok untuk betulkan kad bank aku tu, macam mana nak pergi ni? Aku jadi gelabah balik. Tak tahu macam mana nak hidup esok. Duit dah takde ni. Bank plak jauh, kalauu aku pergi maknanya aku takkan sempat nak isi minyak untuk balik. Masalah datang lagi.

Apa2 pun aku kena tunggu hari esok. Aku pun tak boleh nak harapkan keajaiban berlaku macam tengahari tadi. Aku kena kuatkan semangat. Kalau terpaksa puasa, puasa jela. Lagipun puasa lebih baik kan, dapat pahala..(^_^)

p/s : aku ni malu skit nak pinjam duit orang ni..huhu!

3 comments:

Muhammad Naim Abdullah said...

:)

pernah hari 2. aku pi poli x bawa wallet.

huhu

LI=latihan industri.. :)

Unknown said...

terbaek la ang..hehe

nasib xjumpa polis..

klu x,jd pendtg asing la ang noh..

hehe..

Muhammad Naim Abdullah said...

besa la..

poli banyak jln. hhaha

:P