Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Wednesday, January 2, 2013

Terkejut+sedih+gembira

Views

Assalammualaikum semua dan selamat tengahari..

Hari ni aku dikejutkan dengan satu berita yang aku tak sangka langsung. Serius, memang aku tak sangka langsung. Sahabat yang sama2 daftar masuk kerja dengan aku akan mengakhiri perkhidmatan dia mulai esok dan yang paling terkejut sekali, aku baru dapat tahu hari ni.

Tajuk entry aku kali ni menunjukkan perubahan perasaan aku tatkala itu. Firstly, memang aku terkejut dan sedih tapi akhirnya aku jadi gembira. Ye, aku patut gembira bila dia dapat kerja yang dia nak. Buat apa aku nak sedih dengan kejayaan dia. Memang dia akan tinggalkan aku tapi tak bermakna dia akan putuskan persahabatan kan.

Cikgu atau ustazah, itulah kerjayanya selepas ni. Lepas je aku tanya subjek apa yang dia akan ajar nanti, buatkan aku tersenyum lebar. Pendidikan islam, itulah subjeknya. Alhamdulillah, aku sentiasa dikelilingi dengan golongan ini. Moga aku sentiasa kuat dan tabahkan hati untuk makin dekatkan diri pada Allah. Bersyukur sangat..

p/s: walaupun dah takde geng kat sini, aku tak sepatutnya lemah semangat kan? Hehe..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Post a Comment