Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Wednesday, January 23, 2013

Rindukan mereka!

Views

Assalammualaikum semua dan selamat petang..

Tadi terkejut bila dapat whatsApp dari pegawai tempat kerja aku dulu. Terimbau kembali kenangan dulu. Dia hantar gambar untuk majlis perpisahan budak praktikal tapi dalam masa yang sama aku suruh dia tangkap gambar banyak2 pastu hantar kat aku. Rindu yang teramat sangat sampai tak tahu nak luah macam mana lagi.

Rindu dengan port lepak aku kat palmshoppe dengan 3orang budak yang wayar tak berapa nak okey tu. Si boboy, faizal dan hafiz. Asyik nak menyakat orang je kerjanya tapi kadang2 kena balik. Rindu kat jiran sebelah aku, kak siti yang tak habis2 nak nak cari gaduh dengan aku. Kesian dia,asyik kena sembur je dengan aku. Rindu dengan kak izan, dialah tempat mengadu aku. Dia comel sangat,memang ada ciri2 seorang kakak sebab kalau siapa ada masalah mesti pergi jumpa dia. Rindu dengan abah (abang adam). Selalu bertentang mata dengan dia sebab tempat dia kat depan. Mata aku asyik silau je kan..haha! Rindu dengan kak ella, member opis merangkap member lepak. Memang dia la kawan baik aku kat opis tu. Kalau nak buat jahat ke or baik, comfirm ada muka dia. Dia selalu datang lepak tempat aku sebab tempat aku baikkk punya tapi bila bos lalu.....kantoiiiii....

Rindu jugak nak kena marah dengan kak ruby sebab aku selalu buat silap bila nak proses dia punya buku dan jurnal tapi biasa la kan (pekakkan telinga). Rindukan cctv bergerak kat opis tu, si kak azi la. Nanti kalau bos pencen dia la yang ganti (konon!). Rindu semua pegawai, cik aida,en arif, en wan. Dalam banyak2 pegawai, aku rapat skit dengan cik yus. Ala yang whatsApp dengan aku tadi tu. Rindu abang helmi yang selalu betulkan komputer aku yang rosak. Rindu en zaini yang ajar aku pasal snap picture. Haa sekarang dah ada tok guru baru. Last sekali mesti la aku rindu bos,cik tim. Macam mana aku boleh rindu bos? Yup,aku tengah buang tebiat. Kadang2 memang dia selalu buat keputusan tanpa minta pendapat staf lain tapi aku hormat dia. Dia tak la baik sangat dengan aku tapi bila aku ada masalah, bila2 je aku boleh masuk bilik dia dan bincang. Yang paling aku seronok, walaupun kehadiran aku banyak merah dia tak pernah marah aku. Ala bukan lambat banyak pun, takat 2,3 minit je. Tak kan la dia nak kecoh kan.

Apa2 pun rindu sangat diaorang. Dulu aku selalu cakap, aku tak nak kerja kat sana dan sekarang kata2 tu dah jadi kenyataan. Aku memang tak kerja kat situ pun. Syukur, Alhamdulillah dengan rezeki Allah. Tahniah kat faizal sebab dah dapat tetap kat sana. Kira lasam la ko kat sana..haha!

Pusat Maklumat Sawit,MPOB

Dalam kenangan..


p/s : itu gambar meja aku dulu..kononnya banyak kerja la kan..(Konon!)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Post a Comment