Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Saturday, January 5, 2013

Kembara #2 : Tanjung Piai National Park + Pantai Minyak Beku

Views


Assalammualaikum semua dan selamat malam..

Pelik kan tengok tajuk entry aku. Disebabkan blog aku dah ditukar namanya jadi aku lebih menumpukan kembara aku dan tiap kali tu jugak aku akan kongsi apa yang aku rasa dan nampak masa tu. Mana kembara #1? Sebenarnya kembara #1 akan muncul nanti sebab ianya memerlukan proses yang agak lama skit. Itu berkenaan kembara aku ke negara jiran iaitu singapura. InsyaAllah,aku akan post dengan secepat mungkin.

Pagi tadi tengah golek2 atas katil tiba2 housemate aku bbm aku walaupun dalam satu rumah. Nampak sangat kegunaan teknologi tu sampai manusia dah malas nak bergerak. Kononnya nak buat kerja gila pergi singapura lagi tapi tak jadi, last2 destinasi kitaorang adalah tanjung piai national park. Bak kata orang johor, inilah hujung asia/dunia. Nampak macam hebat kan? Tapi biasa je sebenarnya. Senang tertipu dengan cerita orang sampai excited sangat, last2 kecewa..haha!

Dalam melayan keindahan laut selat melaka dan paya bakau, kitaorang mula tercari2 pantai. Yela, member kempunan nak tengok sunset. Jadi cari punya cari, tak jumpa pun pantai kat area pontian tu. Ada jumpa pantai rambah kot tapi view tak best langsung dan yang paling sedih, muzium bugis tutup plak time2 cuti macam ni. Aduhai nasib2..so kitaorang teruskan perjalanan sampai ternampak kawasan nelayan tapi tak boleh masuk sebab orang nak memancing je yang boleh masuk.

Akhirnya member buat idea gila lagi, kitaorag patah balik pergi batu pahat dan pergi ke pantai minyak beku. Sebenarnya memang selalu nampak signboard tu tapi niat nak pergi tu belum ada lagi jadi bila dah ada niat tu,terus je pergi..hehe..

Sampai la sudah di pantai minyak beku. Sangat best suasananya sampaikan aku menyanyi kat situ dan agak mengganggu ketenteraman member kat sebelah yang tengah melayan jiwa laranya..hehe..SubhanAllah, ciptaan Allah yang sangat cantik. Angin sepoi bertiup, memang layan habis la kan. Untung la siapa yang ada ehem ehem tu kan..hehe..tapi tak dapat tengok sunset pun sebab banyak sangat awan. Kecewa lagi..

Jadi kisahnya di sini, korang jangan la malas sangat nak menjelajah ke semua ceruk tempat. Ada yang korang akan pelajari dalam masa perjalanan tu. Apa aku dapat? Aku sendiri tak tahu nak cerita macam mana sebab korang kena merasai benda tu sendiri. Bak kata orang, malu bertanya sesat jalan.
p/s: aku tak tahu gambar ni keluar dalam keadaan di atas atau di bawah. Pandai2 la korang faham sendiri mana satu gambar yang aku cakapkan tadi..hehe


p/s : Mari kembara lagi DISINI



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.





6 comments:

saifulfromslim said...

cantik gambor tue...seronok jd pengembara kan....????

Unknown said...

terima kasih..

sangat seronok..^_^

N.A.M said...

jom la mengembara ke taiping lak! ^_^

Unknown said...

selalu kembara kat taiping..

sebab kg. kat kuala kangsar..

daerah jiran tu..hehe

Anonymous said...

smlm g k. kangsar.. tak jupe plak cik azean.. huhu...

Unknown said...

klu pegi semalam memang xakan jumpe..hehe