Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Wednesday, November 16, 2011

Vlog?

Views
Apa tu Vlog? Vlog tu adalah gabungan Vlogging (betul ke? hentam je tu) so entry aku kali ni nak cite la sikit pasal Vlog ni kan. Diantara korang ni ada ke yang suka mana2 geng Vlog? Aku? Semestinya la ada kan..huhu! Pada pandangan orang lain mungkin geng2 Vlog ni suka buat video mengarut je kan tapi aku tabik spring la kat geng Vlog macam matluthfi, anwarhadi, mentol pecah (Niman & Mozek) dan aman wan. Dorang buat video bukan sebarangan video tapi ada mesej di sebalik video yang dipaparkan. Mungkin cara kita berbeza, ada orang suka menyampaikan mesej melalui tulisan ataupun hujah2 tapi dorang memberi pendekatan baru untuk menyampaikan hujah melalui video tapi apa yang menyeronokkan tentang geng2 ni dorang suka buat lawak spontan giler dan idea dorang memang best sangat.

"Ala apa yang best sangat Vlog ni,takde kebaikan pun"...ok,kita ni manusia dan macam2 pandangan. Aku mengakui semua video yang dorang buat tu kebanyakkan berunsurkan lawak tapi kita sebagai manusia kena pandai fikir luar dari kotak fikiran kita. Cuba kita tengok video yang dorang hasilkan dan kita tengok secara teliti dan serius,ada mesej yang terselit kat situ. Macam matluthfi,dia banyak idea dan selalu buat video yang kita sendiri fikir.."eh kita pun ada buat macam tu jugak or kita pun pernah alami benda tu"..anwarhadi salah seorang yang hebat jugak sebab pernah menang award. Mentol pecah pula,suka sangat dengan lawak bersahaja dorang. Lebih2 lagi mozek,cute giler kot bila dia buat lawak..haha..dan last sekali, aman wan. My favourite la ni..huhu! Dia bukan tumpu pada Vlog semata-mata tapi dia ada buat iklan, short filem n macam2 lagi. Haa korang pernah tak tengok iklan gengster? dia la yang buat iklan tu, muka seakan-akan aaron aziz tau..hehe..

Pape pun terkejut gak bila dapat tahu Niman (mentol pecah) dengan aman wan bersiaran langsung kat tv al-hijrah. Aku tak tengok pun,juz tengok kat youtube jela. Wish gudluck kat dorang,harap usaha dorang tak akan berhenti kat sini je. Bertuah dorang sebab dah mula dikenali ramai dan gunakanlah landasan yang telah diberikan dengan sebaik mungkin.

Ni aku ada sertakan list channel dorang kat youtube,harap korang pun suka..enjoy!!
1. Aman Wan
2. Mentol Pecah
3. AnwarHadi
4. Matluthfi

No comments: