Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Tuesday, November 22, 2011

Bila sang garuda tersungkur

Views
Assalammualaikum semua dan selamat pagi. Pagi ni rasa bersemangat dan bersyukur sebab pasukan Harimau Muda kita sekali lagi melakar sejarah memenangi pingat emas untuk sukan SEA buat kali kedua dan juga kejayaan kedua mengalahkan indonesia selepas Piala Suzuki.

Apa cerita menarik?

Sebenarnya aku rasa macam dah lama tak mengulas tentang bola ni kan, rindu plak..hehe..game kali ni dari sudut pandangan aku, kedua2 pasukan tersangatlah hebat. Pada permulaannya memang aku nak kemenangan berpihak kepada pasukan kita tapi memandangkan keletihan yang dialami oleh pemain kita, aku redha jela dan sanggup menerima apa jua keputusan tapi Harimau Muda tetap lawan walaupun langkah mereka semakin perlahan dan sukar untuk mengejar larian bertenaga dari pemain indonesia. Pujian harus diberikan....

Semuanya menjalankan tugas dengan baik tapi ada juga kelemahan yang dapat ditangkap oleh mata aku ni, sebagai penonton aku tetap nak komen walaupun kita dah menang. "eh apsal plak, kalau kalah sah2 kena komen..takkan la menang pun nak komen, apa punya rakyat malaysia la"..bukan niat aku nak komen ke apa tapi ada sesetengah pemain bermain sambil lewa di padang padahal rakan pasukan lain cuba menyelamatkan keadaan. Seperti Tamil arisu yang terlalu membawa masalah di dalam padang. Muslim banyak kali terleka tetapi dalam masa yang sama pantas menyelamatkan bola.aku tak berapa berkenan dengan corak mainan yang ditunjukkan oleh fakri walaupun dia adalah penyumbang gol semasa pasukan kita berhadapan dengan Myanmar. "jangan pandai komen jela, ko bukan tahu situasi dalam padang tu macam mana..dorang semua tension tau"...

Sepakan penalti

Tahniah untuk khairul fahmi sebab berjaya menyelamat gawang kita sebanyak dua kali walaupun dia sekarang ni dihimpit dengan kontroversi (pandai2 la kau jawab bro). Sekalung tahniah jugak buat kapten pasukan Badrol bahtiar. Dari sudut pandangan aku, tendangan badrol bernasib baik sebenarnya sebab penjaga gol indonesia terlepas bola tersebut tapi yang aku hairan, siapa punya idea suruh si fakri tu buat tendangan..adehh! aku dah agak, dia tak boleh buat tendangan tu..(masin mulut aku)


Walaupun aku komen tentang pasukan ni tak bermakna aku tak suka ok. Aku suka dan gembira sekali. Semalam jantung aku berdebar kuat dan hampir luruh sebab risau tengok game tu. Terlalu menakutkan..hehe..Tahniah untuk semua pemain dan juga pastinya untuk jurulatihnya, Ong kim swee.


p/s : suka plak kat badrol kan..huhu! si safee sali still nak main dengan geng indonesia lagi ke lepas ni..hurm..thanks jugak kat fakri sebab telah melayakkan pasukan kita ke final...I Love Malaysia..!!

p/s : penyokong indonesia kena lebih profesional dan menghormati pasukan Malaysia. Jangan terlalu over sangat ye. Aku pun fanatik jugak tapi tindakan aku takde la melampau sangat so kepada penyokong malaysia, kita relax jela yer..peace no war..