Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Sunday, November 6, 2011

Salam aidilAdha

Views
Di kesempatan ni, aku nak ucapkan selamat menyambut Hari Raya korban. Moga kisah Nabi Ibrahim dan anaknya, Nabi Ismail dijadikan teladan yang baik buat kita. Actually, raya tahun ni aku sambut dalam keadaan demam. Alahai tak bestnya tapi apa2 pun aku masih boleh gagahkan diri bawa ummi pergi kubur dan beraya di rumah opah. AidilAdha tahun ni bermakna jugak sebab semalam (5hb), aku dapat menjejakkan kaki di negeri jelapang padi yang amat aku rindui selalu. Kebanyakkan jalan aku dah banyak lupa walaupun baru 3tahun aku tinggalkan negeri tu dan tak pasal2 kehadiran aku saat itu mengundang kenangan yang aku rasa aku tak akan lupakan. Pernah ke korang terpaksa panjat pagar di depan khalayak ramai? Niat aku pergi ke taman jubli emas masa tu hanya sekadar untuk melepak je. Actually tak pernah pergi pun selama ni so itu first time la aku jejakkan kaki tu. siapa yang pernah pergi, korang mesti tahu ada tembok besar yang ada tengkolok kat atas. Aku masuk kawasan tu melalui pagar yang terbuka, bila dah lama lepak dalam tu tiba2 bila nak keluar pintu pagar terkunci, siap bermangga plak tu. Nak dijadikan cerita aku terperangkap dan pak guard takde kunci spare. Time tu memang menguji kesabaran aku jugak la kan...last2 terpaksa aku panjat untuk keluar. Kelakar jugak time sebab aku gelabah sangat nak panjat pagar tu. Tinggi kot...kalau nak terjun pun, sah2 leh patah kaki. Apa2 pun aku tak akan lupa kenangan tu sampai bila2..hehe..

Ketiadaan ayah semasa raya ni amat terasa jugak. Dia ada call dan dengar suara dia teruk sangat. Dia batuk dan selesema. Kat Mekah cuaca agak panas dan aku tahu ayah kuat untuk jalani ibadat dengan sempurna. Harap ayah balik dalam keadaan yang selamat..Yan Rindu Ayah..(^_~)

4 comments:

Muhammad Naim Abdullah said...

hehe

Salam Eidul Adha dari aku..

:))

Unknown said...

Salam Eidul Adha jugak!

(^_^)

M.O.N.E said...

haaaa p dgn sapooooo???

Unknown said...

ada la..hahaha!!