Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Monday, April 9, 2012

Perubahan

Views
  

Pagi tadi macam biasa, aku pergi kerja naik motor yang kiut miut tu. Tengah on the way nak pergi touch aku punya kedatangan, aku nampak sesuatu yang lain hari ni. Lepas je touch, aku terus menghampiri sesusuk tubuh yang amat aku kenali.

Aku :- "Eh akak, ingatkan siapa tadi. Comel la pakai tudung",

Akak :- "Alhamdulillah, baru nak belajar",

Dalam hati aku memuji kebesaran Allah. Akhirnya dia diberikan hidayah tanpa disangka. Seronok rasanya bila orang terdekat dah mula berubah. Tak kira la dari segi apa pun asalkan ianya ke arah kebaikan. Kadang2 sesetengah orang tak suka perubahan yang dilakukan oleh orang lain. Elakkan dari berperasaan macam tu, kan lebih elok kalau kita tumpang gembira. Apa2 pun aku harap, perubahan itu berkekalan la yer..aminnn..

p/s : semalam baru tengok cerita ayat-ayat cinta. seronok tapi agak confius dengan watak maria yang beragama kristian kemudian dinikahkan dengan fahri yang perlukan pertolongan maria sebagai saksi. yang aku musykilkan kat sini ialah adakah maria bertukar agama sebab kat tangan dia still ada tatu salib? lepas tu waktu dia nak mati tu baru la dia suruh si fahri ni ajar dia macam mana nak solat.erm walaupun dia dah kawen tapi maria tu masih kristian ke? siapa2 yang tahu,tolong jawab kejap..

1 comment:

Muhammad Naim Abdullah said...

hehe

Doakan beliau. jom bacal;

http://pemudattbc.blogspot.com/2012/04/hari-keluarga-bersama-anak-anak-yatim.html