Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Monday, April 16, 2012

mansuhkan PTPTN?

Views
  


Selamat Malam Semua!!

Apa komen pasal tajuk aku kali ni? Betul ke student2 yang kat luar sana nak mansuhkan PTPTN? Pada mulanya aku macam nak setuju dengan cadangan tu sebab malas nak bayar tapi bila fikirkan balik, disebabkan ada duit tu la aku boleh dapat segulung diploma. Senang masuk tapi susah plak keluarkan. Aku mendapat tahu, semuanya anak melayu tapi tak nampak langsung muka bangsa lain (india & cina). Sebab apa? Bukan aku nak puji dorang la kan tapi dorang memang rajin cari duit pastu langsaikan hutang tapi itu tak bermakna aku berpihak pada mereka ok.

Mungkin PTPTN mengenakan bunga yang terlalu tinggi kot. Yela, kehidupan kita kat dunia ni tak sama. Ada yang senang dan ada yang susah. Yang senang tu boleh la nak bayarkan tapi yang susah macam mana? Mungkin pihk PTPTN kena rombak balik tentang hal itu tapi jangan la dimansuhkan terus. Aku rasa budak2 ramai berjaya dengan adanya PTPTN dan tak kurang juga ada nama yang dah di "blacklist" kan sampai tak dibenarkan ke luar negara. Semuanya gara2 PTPTN..hehe..

Apa2 pun aku harap pihak tertentu kena la buat perbincangan pasal hal ni balik dan sesiapa yang nak protes tu..erm terpulang la kat korang. Masing2 dah boleh fikir kan...

p/s : terbaca pasal kesihatan bob kuman. Moga dia tabah menghadapi segala ujian dan segera sembuh...owh lagi satu, kecewa dengan sikap dua orang sahabat terhadap aku....
Post a Comment