Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Friday, October 28, 2011

berita baik dan buruk

Views
Assalammualaikum semua (yang membaca la kan)..actually hari ni (semalam), khamis bersamaan 26hb oktober 2011 adalah hari kegembiraan untuk aku dan tidak lupa juga hari kesedihan aku. Kenapa?

Berita baik

Sebelum ni telah aku khabarkan berita tentang keberangkatan ayah ke Tanah Suci Mekah. Alhamdulillah, tadi aku dapat panggilan ayah dari sana dan memberitahu dia sudah selamat sampai ke Mekah (senyum puas). Yang lawaknya, sebelum ni ayah dah dibekalkan simcard untuk digunakan di Mekah sebab panggilan tidak boleh dibuat menggunakan nombor malaysia jadi nak dijadikan cerita la kan. Apabila ayah dah selamat sampai, dia nak tukar simcard tu kat handphone dia, tiba-tiba plak simcard tu leh jatuh dalam longkang..hahaha..dugaan pertama untuk ayah tapi akhirnya ada orang bagi simcard baru untuk dia secara percuma. Aku tergelak jugak la time tue, rindu dengan jenaka ayah..

ini aku titipkan beberapa gambar semasa keberangkatan ayah hari ni..(semalam)..

 
muka mengantok je..hehe







muka ayah tengah nervous














Sebelum keberangkatan ayah semalam, ayah berusaha menemankan aku untuk mendapatkan sesuatu yang aku inginkan. Rasa terkejut dan gembira sangat bila ayah cakap.."ala takpe, permintaan anak ayah mestilah ayah tunaikan tapi..." tapi apa? actually ada perjanjian antara aku dan ayah saat itu. Jangan risau, anak mu ini tak akan mensia2kan kepercayaan ayah ok! pape pun Yan sentiasa sayang Ayah!!


Berita Buruk

Dan pada hari yang sama juga aku mendapat berita yang amat menyedihkan iaitu pemergian datuk sedara aku, Tok Teh (sepupu atok). Walaupun aku tak berapa nak kenal tapi aku tetap sedih dengan pemergian dia sebab waktu aku kecik, aku selalu pergi rumah Nyang aku kat ampang. Tempat tu pun dah jadi tempat permainan aku bila kuala lumpur menjadi destinasi keluarga aku. Nampak muka tok tam semalam pun sedih sangat. Ingatkan sempat melawat jenazah tapi tak sempat jugak sebab jenazah dikebumi awal jadi melawat sepupu atok yang lain je. Aku juga mendapat perkhabaran, dua orang cucu tok teh hilang tempat bergantung selepas kehilangan kedua ibu bapa mereka tak lama dulu akibat batuk kering dan dijaga oleh tok teh. Selepas pemergian tok teh, penjagaan mungkin diserahkan kepada besan tok teh. Sedih bila mengenangkan cucu tok teh yang baru saja menjengah umur 3 dan 4 tahun. Anak kecil yang masih belum mengenal erti dunia, moga mereka menjadi insan berguna suatu hari yang telah diberi ujian di awal usia...aminnnn...

p/s : Al-Fatihah untuk Tok Teh...
Post a Comment