Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Thursday, September 22, 2011

bila suzuki bertemu proton

Views
Apa perasaan anda bila tengok perlawanan bola antara Jepun dan Malaysia? Kecewa? Seronok? Tension? Abaikanlah semua perasaan itu. Memang semalam aku agak sedih melihat permainan Malaysia tapi bila difikirkan balik. Malaysia sedang berhadapan dengan Jepun, pasukan terbaik asia so aku hilangkan semua perasaan tu dan yakin pemain kita akan buat yang terbaik.

Dikritik dan Mengkritik

Aku tak menafikan langsung bahawa rakyat malaysia suka sangat dikritik dan mengkritik. Semalam time tengok bola, macam-macam ayat terkeluar dari mulut aku ni. Pernah ke kita tempatkan diri kita ni kat tempat diorang. Iya, mereka baru bangkit untuk melakar nama jadi janganlah terlalu mengharapkan sesuatu yang diluar jangkauan mereka.

sindiran sahabat buat aku  :
"ala pemain kita tak akan berubah". Hentikan berfikiran macam tu.
"diorang ni tak pernah belajar dari kesilapan". Cermin muka dulu la.
"main macam apa je,passing bola pun tak reti". cuba ko try main,aku nak tengok boleh gol ke tak.


Nak mengkritik boleh tapi kritiklah ke arah positif dan bukanlah semata-mata nak tunjuk hebat je. Di kritik pun boleh tapi jangan sampai kritikan tu memusnahkan hidup sendiri sebab nak puaskan hati orang lain. Kita kalau nak pakai kasut kena la tengok saiz kasut dulu dan jangan sesuka hati je nak pakai kasut orang lain sebab naik tak muat ok! so kepada semua pemain Harimau Muda, gudluck untuk perlawanan seterusnya. Buatlah apa yang korang mampu dan aku sebagai rakyat Malaysia bangga sebab korang pun dah bertungkus-lumus untuk menaik nama malaysia ke mata asia dan dunia, Syabas!
Post a Comment