Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Guru

Views
  



Selamat pagi semua! Dah sarapan ke?

Di pagi yang mendung hari ni, ingin aku ucapkan selamat menyambut Hari Guru pada seluruh cikgu di dunia ni. Di kesempatan ni juga aku nak ucapkan terima kasih pada semua cikgu yang mengajar/tidak di sekolah :-

  • Tadika An-Nur, Kota Tinggi, Johor.
  • Sekolah Kebangsaan Sri Setia Jaya, Kota Tinggi, Johor.
  • Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi, Kuala Nerang, Kedah.
  • Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Syed Ahmad, Kuala Nerang, Kedah.
  • Sekolah Menengah Kebangsaan Tobiar, Pendang, Kedah.
  • Kolej Pusat Teknologi Pengurusan dan Lanjutan (PTPL), Sungai Petani, Kedah.

Terima kasih yang tak terhingga kepada semuanya yang terlibat ataupun tidak. Terima kasih sebab tunjuk ajar aku dan tahan dengan kerenah dan kenakalan aku masa sekolah dulu. Yela, malas buat kerja sekolah la. Buat bising la. Tak tumpu perhatian dan macam-macam lagi. (hishh nakalnya aku dulu).

Apa-apa pun tidak aku nafikan yang zaman budak sekolah sekarang dengan budak sekolah zaman dulu sangat berbeza. Cikgu dipandang tinggi dan sangat dihormati juga digeruni. Siapa yang tak takut cikgu dulu. Lebih-lebih lagi cikgu disiplin yang 24jam asyik pegang rotan je kerjanya dan suara dia jela yang selalu kedengaran kat sekolah sebab tengah "menghambat" budak-budak yang tengah merokok, ponteng sekolah, melepak. Zaman sekang ni cikgu plak yang kena takut dengan pelajar. Yela, kena jentik sikit pun dah mak bapak datang sekolah.

Aku tak lupa dulu masa sekolah rendah, teacher (cikgu bahasa inggeris) aku ada rotan panjang yang halus. Dia selalu bagi soalan, kalau tak boleh jawab kena rotan kat tangan. Ada satu hari dia terlupa bawa rotan tu. Kitaorang semua lega sangat tapi kejap je. Boleh plak masa tu dia dapat idea pukul tepi pembaris dekat tulang jari. Ala susah plak aku nak olah. Rasa-rasa korang boleh bayang tak? Betapa sakitnya tapi yang peliknya takde sorang pun yang menangis.

Tapi Alhamdulillah, selama aku sekolah aku tak pernah ada masalah sampai kena panggil ayah aku sebab ayah aku kat rumah pun dah cukup garang. Tak sanggup aku nak cari masalah kat sekolah..hehe. Alhamdulillah, sekarang aku boleh kata yang aku dah berjaya walaupun kejayaan tu lambat aku capai. Bak kata orang, InsyaAllah setiap kesulitan tu pasti Allah hadiahkan hikmah yang sangat bermakna.

Selamat Hari Guru semua......

p/s : teringin nak jumpa kawan masa kat sekolah kebangsaan sri setia jaya. Dah lama aku tinggalkan sekolah tu sampaikan aku tak ingat sorang pun. Aku harap sangat dapat jumpa dorang balik. #Rindu



Post a Comment