Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Tuesday, May 28, 2013

Filem..

Views
   
 
 
Selamat pagi semua. Aku buat entry ni cuma nak menghilangkan mengantuk aku je. Kebetulan plak, masa aku buat entry yang sebelum ni, aku terlupa plak nak letak lagi satu aktiviti yang aku buat.

Sebenarnya sampai je rumah akak hari tu, kitaorang terus pergi tengok wayang. Kononnya akak aku ni nak buat eksperimen. Yela, nak tengok anak dia boleh duduk diam ataupun tak. Kalau nak bawa si kecik tu semestinya la kena tengok cerita kartun. Ala aku tak kisah sebab family aku ni memang jenis suka tengok kartun kecuali mak aku. Hm tiap kali dia tengok mesti dia akan kata dia pening kepala sebab tak faham.

Cerita apa yang aku tengok? Tajuknya EPIC. Semenjak aku stay sini aku dah jarang  tengok wayang sebenarnya. Last tengok pun cerita...hmm cerita...pembunuh vampire. Ala yang adik-beradik tu. Apa ke tajuknya, aku pun dah lupa. Itu pun idea housemate aku. Aku ni kira bantai jela, tak kisah. Boleh tahan la ceritanya.







Haa ni la cerita yang aku tengok tu. Mula2 tu macam bosan skit. Ayahnya pun macam lawak tak lawak je. Bila nak pertengahan tu baru lawak sebab ada si siput tu. Kalau takde siput tu comfirm tak best. Aku kagum cara lukisan dan warnanya. Memang hebat. Part yang paling menarik adalah masa orang jahat menyamar jadi kulit pokok pastu dorang keluar beramai-ramai. Memang epic la. Time tu comfirm korang akan kata, "WOW" tapi still cerita ni macam ada kelemahannya juga.



Sinopsis :

Mengisahkan seorang gadis bernama Mary Katherine (MK) tinggal bersama ayahnya, Profesor Bomba. Profesor punya penelitian khusus tentang prajurit penjaga kelestarian di hutan. Untuk keperluan itu, dia sering pergi ke hutan. Namun, suatu hari Prof. Bomba tidak kembali MK pun segera mencarinya ke dalam hutan.
Dari sinilah genre action-adventure yang dilabelkan pada film ini mulai terlihat. MK tak sengaja menangkap sebuah cahaya dari kelopak bunga. Dia pun menyusut menjadi manusia kecil, dan segera memasuki Leaf Men World pimpinan Queen Tara. Dia berhasil menjadi salah seorang daripada mereka, namun selalu dicurigai oleh Nod, salah satu anggota Leaf Men. Bukan sahaja tidak dapat mencari ayahnya, MK malah diminta menghadapi serangan kelompok Boggans pimpinan Mandrake. Dia pun harus ikut berperang. Misi pencarian menjadi tertunda dengan petualangan yang begitu menegangkan dan melelahkan. Sanggupkah MK menyelesaikan semua itu?

Kalau korang nak tahu kesudahannya, korang try la tengok cerita ni. Masa aku tengah beratur nak beli tiket dengan akak aku, tiba-tiba nampak iklan untuk cerita yang akan datang. Jalan cerita sebijik macam cerita Nang Nak. Korang pernah tak tengok cerita seram thailand tu? Tak pernah? Ish3x sangat rugi (sambil geleng kepala). Kalau korang belum tengok lagi, baik korang pergi tengok. Comfirm korang tak boleh tidur malam. Cerita seram yang paling aku suka. Betul2 seram. Rupa2nya cerita tu versi baru. Jalan cerita sama tapi dorang olah lain skit jela. Pelakon pun lain tapi aku lebih suka cerita dulu punya. Mau meremang bulu roma derrr....


Cerita Nang Nak versi dulu
Cerita Nang Nak versi sekarang


p/s : aku tengah tunggu cerita KIL ni. Suka dengan Redza Minhat..

No comments: