Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Monday, December 5, 2011

Pabila ujian datang, aku rebah

Views
Assalammualaikum semua, kita sudah semakin hampir dengan kemuncak pengakhiran tahun 2011. Erm macam mana dengan azam tahun ni, dah settle semua ke? ada yang tak settle lagi? bawa ke tahun depan la jawabnya yer..hehe..

Actually tahun ni banyak sangat dugaan aku perlu tempuhi. Itu satu kelebihan buat aku kerana aku terpilih untuk diberikan ujian seumpama itu dan tidak aku nafikan pernah terlintas difikiran untuk berputus asa tanpa mencuba atau berusaha. Kadang-kadang sampai satu saat, ujian yang datang membuatkan aku hampir rebah dan tak mampu untuk berdiri lagi. Dari mana aku dapat kekuatan? Dari saat tulisan aku ni, aku tidak mempunyai seorang kawan untuk mengadu. Ya, pastinya Allah sering jadi tempat mengadu ku tapi dalam masa yang sama perlukan sokongan dari seseorang amat penting juga. Jadi dari mana aku dapat sokongan tu? Dari fikiran positif aku. Biar betul??

Dari segi luaran, aku dapat mengawalnya melalui berfikiran positif setiap masa. Cuba menyembunyikan masalah dengan teknik "gembirakan hati sendiri" supaya ianya tidak nampak ketara di pandangan orang lain. Dalaman pula? Maaf, aku langsung tidak dapat mengawalnya. Kenapa? Mungkin tiada siapa yang cuba mengambil peduli. Kau sedih? Tidak, aku tidak pernah sedih dengan keadaan ini. Cuma risau keadaan aku makin parah jika aku memendam rasa terlalu lama.

Kau mengalami kemurungan? Benarkah? Tidak pernah terlintas di fikiran untuk aku akhiri nyawa ku yang amat berharga ini. Mungkin aku hanya sekadar memerlukan teman untuk berbicara. Dimanakah semua sahabatmu??

........


........

.......

........

.......


..........


.........


.........


..........



...........


Maaf, aku tiada jawapan untuk itu

:'(

p/s : tolong, jangan gunakan perkataan " sabarlah, mungkin semuanya ada hikmah disebaliknya @ sabar itu separuh dari iman ". Bak kata orang, berkata2 itu lebih mudah dari melakukan.

2 comments:

Muhammad Naim Abdullah said...

haha

baru nak tulis..

jom layan lagu punk+acab.. :)

Unknown said...

haha

try cari ayat lain..

:p