Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Friday, June 28, 2013

Debaran bola

Views



  


Salam Jumaat semua! Aku tahu, para Adam semuanya sedang berkejar-kejaran ke masjid untuk menunaikan solat jumaat. Haa dengar khutbah tu betul2..hehe

Sebenarnya aku dah lama tak buat entry pasal bola. Kalau korang rajin tengok entry aku sebelum ni, memang banyak pasal bola. Semuanya cerita pasal Kedah, Perak dan pasukan Malaysia iaitu Harimau Malaya. Aku rasa lepas ni pasukan JDT (johor darul takzim) akan selalu la muncul dalam blog aku. Sebab apa? Haa ni yang lawaknya.

Semalam berlangsungnya perjumpaan di antara ahli kelab penyokong JDT ni. Kebetulan aku memang pergi tengok game JDT vs Kelantan esok jadi aku pun pergi la perjumpaan tu. Ingatkan diorang nak bagitahu maklumat penting atau nak bincang pasal perjalanan untuk ke Bukit Jalil esok. Selepas sesi bergambar dengan Datuk NC (Naib Canselor UTHM), tiba2 diorang cakap nak buat sesi pemilihan ahli jawatankuasa untuk Kelab tu. Eh? Takde AJK lagi ke? Mula2 tu aku tak gelabah mana pun disebabkan ramai staf yang tak kenal aku tapi bila nama aku kena sebut, aku dah mula gelabah. Sangat gelabah. Diorang salah pilih orang ni. Untuk pengetahuan korang, aku antara peminat setia pasukan HijauKuning (Kedah) & Seladang (Perak). Macam mana kalau lepas ni ada game di antara johor dengan pasukan aku. Hilangkan diri? Haha..

Akhirnya aku terima jugak kenyataan yang aku dah jadi sebahagian keluarga johor ni. Nak buat macam mana kan, alang2 aku ada jugak pengalaman. Nasib la jawatan yang aku pegang tu biasa je. Apa2 pun excited jugak aku nak tengok game esok. Harap2 perjalanan kami semua ke sana baik2 saja dan harap tiada peristiwa yang tidak diingini terjadi. Risau jugak.

Dah keluar berita tentang hadiah yang akan dimenangi oleh dua orang ahli pasukan yang bermain dengan baik malam esok. Bertuahlah pasukan JDT sebab ada TMJ di sisi mereka. Moga Kelantan jugak memberi saingan yang hebat esok. Janganlah maki-memaki semua ni. Kita pergi stadium dengan niat yang sama iaitu menyokong pasukan masing2 jadi jaga mulut dan perbuatan korang semua. Tidak kira la dari pasukan johor mahupun kelantan.

Majulah sukan untuk negara.

p/s : oh! sebelum terlupa. Aku berasal dari perak. Rasa pelik jugak bila aku jadi AJK untuk Kelab JDT kan? haha.....
 
 

AhliJawatanKuasa Kelab Penyokong Johor Darul Takzim UTHM




No comments: