Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Monday, June 17, 2013

Kembara #4 : Pulau Kukup

Views
  
Selamat pagi semua. Haa ni entry yang dah berabuk skit. Aku baru je nak publish. Sebelum ni aku terlupa nak publish. Ala lambat2 pun apa salahnya, tak best la on time sangat kan..huhu!

Disebabkan aku nampak satu entry best yang menarik perhatian aku kat blog Cik Pipah kita ni pasal Pulau Kukup. Kebetulan sebelum tu aku ada pergi Tanjung Piai tapi tak pergi pun Pulau Kukup ni. Jadi dipendekkan cerita, aku pun cepat2 inform housemate aku dan kitaorang pun terus terjah je. Padahal masa tu tengah "sosak"..haha! Hentam jela labu.

Alkisahnya kitaorang main pusing2 kat situ sebab tak tahu mana letaknya Pulau Kukup tu sebab aku pun tak perasaan kat blog cik pipah ada sebut pasal bot atau tak. Lupa..haha! Jadi bila dah sibuk melilau ke sana ke mari akhirnya tanya orang dan sampailah kitaorang kat Jeti untuk naik bot. Yeaaa!! Naik bot rm5 pergi balik. Masuk Paya Bakau tu pun rm5 jugak. Jom kita layan gambar yang sempat aku snap masa tu....


Welcome to Pulau Kukup
my masterpiece. aku suka pic ni..
Kisahnya,ada satu masa kitaorang dikerumuni dengan kera. Gelabah tak hengat dunia..haha!



Okey itu jela yang aku boleh tunjuk kat korang semua. Apa2 pun memang best sangat. Ada budak2 opis aku pun belum sampai lagi. Nampak tak betapa semangatnya orang jauh ni merantau kan..haha! Kalau ada tempat2 menarik yang kau tahu kat johor ni, inform je aku. InsyaAllah aku akan pergi. Kira confirm aku akan pergi la, senang cerita.


p/s : Beberapa hari lepas member opis aku kehilangan ayah dia. Al-Fatihah dan takziah buat dia dan keluarga. Kagum dengan emak dia, sangat tabah dan masih lagi mampu tersenyum. Ayah dia pergi dalam keadaan tidur. Sangat mudah dia pergi menemui Ilahi. Kita bagaimana?

p/s : Nak tengok entry kembara aku yang lain. Klik DISINI

No comments: