Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Monday, April 15, 2013

Maulidur Rasul+Khatam Al-Quran

Views
   

Selamat pagi semua dan harap semuanya baik-baik sahaja..

Maulidur Rasul

Pada 1 March 2013 telah berlangsung perarakan Maulidur Rasul. Tiada apa yang aku nak ceritakan kat sini sebab kita buat acara yang sama hampir setiap tahun tapi yang lainnya aku berarak kat tempat baru, itu je..hehe..jadi aku sertakan sedikit gambar buat tatapan. Si tukang tangkap gambar comfirm la takde muka dalam ni. Itulah perkara yang patut dikorbankan oleh si penangkap gambar.







Majlis Khatam Al-Quran

Pada 12 April 2013 telah berlangsungnya Majlis Khatam Al-Quran yang telah dimulakan semenjak tahun 2000-2013. Walaupun aku sempat baca kejap je tapi aku rasa seronok sangat sebab tempat kerja aku membudayakan membaca Al-Quran ni setiap pagi jumaat. Alhamdulillah, Alang-alang kita dapat memuliakan Al-Quran setiap minggu dan dapat bersama-sama memahami isinya. Lebih afdal gitu kan. Agak terkejut jugak bila kali pertama kerja kat sini, bukan semua tempat ada macam ni. Sebelum memulakan tugas kita basahkan lidah kita dengan ayat-ayat suci Al-Quran. Harap budaya ini kekal. Sedikit suasana di majlis.


Post a Comment