Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Tuesday, May 17, 2011

motor @ kereta..mn pilihan anda..??

Views
entry kali ni aku nak buat special skit,istimewa khas untuk motor kesayangan aku..huhu..(motif)..berpandukan tajuk entry aku kali ini,mana satu pilihan korang..erm bagi aku,aku masih lagi suka naik motor berbanding kereta tapi ingat,masing2 ada kelebihan dan kekurangannya..meh aku cerita skit melalui pengalaman aku..huhu



 inilah bentuk dan rupa motorsikal kesayangan aku tapi korang jangan tertipu ok,itu bukanlah no plat aku ekk..ianya hanya sekadar gambar hiasan saja..huhu..buat masa sekarang,nila harta aku yang paling bernilai sekali..so apa kelebihan bila ada motor nie..?? 

first skali,aku kalau naik motor suka main cilok2..haa yang tu paling penting,sape ada motor mst paham perasaan aku kan..naik motor ni membuatkan aku slalu je enjoy n xwt aku ngntok pn sbb kna angin kuat (bila bwk laju) n kena hati2..biasa la kn,bila dh dpt pegang handle motor ni boleh lupa diri dibuatnya..huhu..dan jimat minyak serta cepat sampai ke tempat yg dituju wlaupun jalan jem...

kelemahan dia plak..erm korang pun tahu kn motor bukannye ada bumbung so itulah faktor yang paling penting dalam kelemahan motor nie..xbez la asyik kena ujan dan panas..(erm hitam aku)...dan lagi satu,motor ni susah nk bwk jalan jauh..kalau motor b'kuasa tinggi takpe la gak tapi kalau setakat skuter nk jalan jauh...rasanya separuh jalan jela,separuh lagi jalan kaki..huhu..tapi ingat,kalau bawa motor kena la hati2 ekk sbb jumlah kematian yang melibatkan pembonceng motorsikal amatlah tinggi...



ok kalau kereta plak,memang banyak kelebihan dari kelemahan tapi aku nak story kelemahan dulu la yer...aku paling tak suka kalau naik kereta time jem,fiuhhh jenuh kena main clas (mcm mn eja ekkk)..itu kalau manual,kalau auto best la..jem ke tak,no hal..tak sakit kaki pun..huhu..erm kalau cerita pasal kereta pastinya minyak kereta kena lebih skit la dari motor (eh tak sikit kot,byk..)

aku malas nak cerita kelebihan kereta ni sbb korang sendiri pun mesti tahu kan apa kelebihan kereta nie..hehe..so dipendekkan cerita,gambar kereta tu bukan kereta aku ok..hanya gambar hiasan semata-mata..huhu


so kesimpulannya di sini,aku nak bagitahu...inilah motor impian aku iaitu motor berkuasa tinggi (gambar tue just contoh jerk)..walaupun sukar untuk aku dapatkan (bukan sukar,memang tak akan dapat)..InsyaAllah,aku cuba sedaya upaya untuk merealisasikan impian ini..huhu




tak kisah la motor@kereta korang besar,kecik,murah,mahal,cantik or huduh..pape pun,pandu cermat jiwa selamat...sayangilah orang yang tersayang..huhu..peace..!!!

No comments: