Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Sunday, June 12, 2011

..Piala FA..

Views

11 june 2011, tepat jam 8.30 malam..aku dah terpacak depan tv untuk menyaksikan perlawanan antara skuad penyu (terengganu) dengan the red worrior (kelantan). Entah kenapa kali ni aku rasa nak sangat sokong Terengganu selepas melihat kebangkitan terengganu di saat2 akhir. Mungkin selama ni ramai yang tak pernah perasaan dengan kelibat skuad penyu ni tapi kini aku rasakan skuad penyu bukanlah skuad calang2 tau..hehe..

Memandangkan kita sedia maklum dengan kehebatan the red worrior dan membuatkan semua penyokong membuat andaian awal sebelum perlawanan berlangsung tapi itu sikit pun tak mematahkan semangat aku untuk tetap menyokong pasukan itu buat pertama kali dalam hidup aku..cewahhh..pada separuh masa pertama kelantan telah mendahului perlawanan dengan 1-0..bagaimana pun kesilapan kelantan untuk menyelamatkan gawang telah memakan diri sendiri apabila pemain kelantan (tanpa sengaja) telah menjaringkan gol di gawang sendiri..rasa lega sebab terengganu dapat menyamakan mata di saat akhir perlawanan. disebabkan seri jadi ada penambahan masa untuk perlawanan itu. separuh masa pertama (tambahan) terengganu sekali lagi telah menjaringkan gol yang meletakkan tekanan ke atas pemain kelantan untuk mencari gol tapi akhirnya kelantan kecundang apabila agregat perlawanan tetap 1-2 hingga ke wisel penamat.

Tahniah sekali lagi untuk skuad penyu kerana berjaya menjulang Piala FA yang dikatakan untuk kali terakhir kerana piala itu akan ditukarkan kepada bentuk lain..kepada pasukan the red worrior,jangan putus asa dan cuba lagi untuk perlawanan Liga Super nanti..pape pn skuad kenari (kedah) & skuad seladang (perak) tetap menjadi pujaan hatiku walaupun mereka agak ketinggalan dalam Liga Super..huhu..

Peace..!!!

No comments: