Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Sunday, June 19, 2011

itu adalah ayah saya

Views
teringat kisah silam sewaktu aku dilahirkan dengan kasih sayang dan penuh kemanjaan. Sebenarnya segala kenangan sukar untuk aku ingatkan kembali. Hanya teringat beberapa kisah sahaja tapi itu cukup membuatkan aku tersenyum tatkala kenangan itu menjelma di ingatan.

Aku juga seperti kanak-kanak yang lain,melalui fasa pembelajaran. Pasti rotan,tangannya,pandangan matanya amat cukup menakutkan aku sewaktu kecil dulu. Semestinya dia adalah ketua keluarga yang amat garang sekali..haha..dialah ayah yang paling aku sayang dan kagumi, En. Rahim b. Abdullah..

Ayah tidaklah segarang mana pun..bila aku sudah meningkat dewasa,pastinya dapat aku lihat perubahan yang ketara pada dirinya. tiada lagi rotan,tiada lagi pukulan yang menyakitkan, tiada lagi pandangan tajam apabila aku membuat kesilapan..dan yang pasti tiada lagi suara yang memarahi diri ini tapi yang ada hanyalah senyuman kegembiraan dengan melihat setiap anaknya menempuh setiap kejayaan.

aku amat kagum dengan ayah.dari berpangkat kecil hinggalah besar membuatkan aku sentiasa bersyukur dengan pintu rezeki yang telah Allah s.w.t. berikan kepada keluarga ku. aku jarang bersama dengannya sewaktu kecil tapi itu tak bermakna dia tak berikan apa-apa pun pada ku (manja lebih dengan ummi sebenarnya..huhu)



ayah memang hensem,tak heran la kalau ketiga2 anak perempuannya comel2 belaka..hahaha..ramai kawan2 aku bertanya "yan, ayah ang ni orang cina ka?"..hehe..aku boleh gelak je time tue.memang ayah putih sangat dulu dan bermata sepet sebab ayah ikot muka arwah atok (itu pun ummi la yang cerita) dan aku ada juga dengar cerita yang arwah atok dari keturunan cina tapi aku tak tahu sejauh mana kebenarannya. apa-apa pun kisahnya,bukan itu jadi keutamaannya.aku bangga kerana dialah ayah yang telah dikurniakan kepada aku dan aku amat bersyukur sangat..



SELAMAT HARI BAPA

No comments: