Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Wednesday, September 18, 2013

Dah setahun?

Views
  



Selamat tengahari semua! Selamat menyambut Hari Malaysia walaupun dah lepas. Hehe. Seronok jugak bila dapat cuti direct ni. Sempat la aku jumpa family. Penat. Tak duduk diam aku, asyik berjalan je kerjanya.

Owh aku pun baru perasan yang aku dah lama tak hapdet aku punya blog. Biasa la, kemalasan sudah pun melanda. Aku tak mampu untuk menolaknya. Huahuahua. Apa yang dah setahun? Alhamdulillah, hari ni genaplah setahun aku menetap di bumi Batu Pahat, Johor. Rasa macam tak percaya plak. Masa berlalu tanpa aku sedar langsung. Walaupun setahun tu dengarnya macam pendek tapi dah banyak peristiwa terjadi. Sedih, gembira, gelisah, semuanya aku dah rasa. Itulah asam garam bila kat negeri orang kan? Aku pun tak banyak cerita sangat bila stay kat sini sebab tu aku biarkan labah-labah membuat sawang dengan sesuka hati mereka. Hanya cerita gempak je yang akan aku pamerkan, yang remeh-temeh tu aku rasa diketepikan dulu. Eh entri ni pun hal remeh-temeh jugak, apsal publish? Ekelleh, kecik hati aku. Haha.

Apa-apa pun tahniah buat pasukan Harimau Muda yang telah berjaya merangkul juara di Pesta Bola Merdeka dengan mengalahkan Myanmar 2-0. Hebat! Sangat Hebat. Kebetulan masa final tu aku kat rumah akak aku jadi boleh la aku ngadap bola di astro arena. Rugi la tak pergi Pahang erk. Hehe. Apa-apa pun Datuk Rajagopal patut tengok perlawanan malam tu. Jangan terlalu suka tonjol pemain hebat je, kadang-kadang pemain simpanan tak kurang hebatnya. Nak buat eskperimen pun pastikan ianya melibatkan semua ahli. Bukan sekadar pemain yang sudah ada nama tapi bila main, hampeh! Dia patut lebih bijak mengawal dan tahu di mana kelemahan para pemainnya. Jangan main terjah je. Eh eh..dah lari topik ni. Ops! Sorry......
 
Ni baru je setahun. Aku nak kena duduk sini sampai pencen tahu! Aisehmen terover plak. Hehe. Aku harap semua berjalan dengan lancar. Lepas ni makin banyak lagi komitmen yang aku kena fokuskan. Tiba-tiba terasa takde masa untuk aku meneropong siapakah "si dia" itu. InsyaAllah, moga Allah tunjukkan petanda buat aku. Tidak kira hadirnya itu dalam keadaan gopoh-gapah ataupun secara beradap-sopan. Ummi aku dah start buka topik tapi aku tak endahkan. Kalau orang lain risau dan sentiasa fikirkan tentang aku, inikan pula tuan empunya badan. Risau itu sentiasa ada tapi masanya belum lagi tiba. Doakan ye sahabat. 
 
Sampai di sini saja nukilan aku untuk kali ini. InsyaAllah, panjang umur pasti ketemu lagi. Peace, no war!!


Post a Comment