Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Saturday, July 7, 2012

hari yang makin dilupakan

Views
 


Selamat Malam Semua!

Dari semalam lagi letih dan berusaha keras untuk training main bowling sampai sakit tangan dan jari. Biasa la kan, jari kecik je pastu bola plak berat. Hmm...sabo jela....

Sebenarnya apa yang aku nak cakapkan ni tak tahu la ianya suatu penyakit ataupun apa tapi aku ni macam terlalu mudah sangat untuk lupa. Bukan maksudnya aku dah tua ke apa tapi aku macam tak memperdulikan apa yang dah jadi sebelum ni. Kalau aku ingat pun mungkin kebetulan ataupun hanyalah satu bonus buat aku. Itu keputusan yang aku pernah buat dulu sehinggakan ianya memberi kesan negatif kat aku. Aku dah mula lupa kawan2 dan peristiwa yang pernah jadi kat aku. Hm dengar macam normal je kan? Biasa la tu, kita pasti akan lupa.

Kawan aku cakap baguslah kalau selalu lupa ni sebab kalau kita tengah menghadapi sesuatu tekanan atau apa pun kita senang untuk menanganinya dengan melupakan episod tersebut tapi ingat, ianya mudah diambil kesempatan oleh orang lain. Macam mana tu? Yelakan, orang buat salah kat kita pastu kita lupa pastinya peristiwa tersebut akan terjadi berulang kali. Kita bukan nak nampakkan salah orang lain tapi berwaspada jela jangan sampai orang lain tak jaga hati kita sampai layan kita sambil lewa je. Macam kita ni takde perasaan plak kan..

* aku paling tak suka dengan orang macam tu. dah la buat salah lepas tu boleh plak buat muka toya..aduhai..

Hmm aku pun bukan sempurna mana pun, ada jugak buat salah. Susah nak tegur orang lain lebih2 lagi dengan orang yang bijak pandai ni (bodoh sombong). Apa yang aku tahu, aku buat yang terbaik agar orang kat sekeliling aku tak kecik hati atau terasa dengan aku. InsyaAllah, kalau aku sedar itu salah aku, aku akan cepat2 minta maaf.

*kepada sesiapa yang rasa diri tu terlalu dayus untuk membuat keputusan sampaikan berani mendiamkan diri. Pandai2lah kau nak hidup. Aku? Aku tak kisah, Allah itu sentiasa ada..........
Post a Comment