Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Sunday, July 29, 2012

Al-Fatihah buat sahabat

Views
 


Selamat Petang Semua!

Mesti sekarang ni semua tengah sibuk siapkan juadah untuk berbuka nanti kan? Sebenarnya beberapa hari yang lepas aku telah dikhabarkan dengan satu berita buruk melibatkan seorang sahabat. Aku kenal dia masa aku training untuk customer service kat kl, tak salah aku tahun 2010 jadi memang aku dah lama la tak jumpa dia. Selalu sembang dengan dia kat FB jela kan. Kebetulan plak aku lambat masuk untuk batch tu jadi aku terpaksa tukar kelas. Perkenalan antara aku dengan dia memang singkat je. Hanya beberapa hari je tapi cukup terkesan bagi aku.

Beberapa hari sebelum tu aku dapat tahu dia kemalangan dan kali ni memang serius. Sebelum tu pun dia pernah kemalangan juga tapi kali dia koma dalam 4hari macam tula. Aku yang terkejut dengan berita tu jadi makin terkejut bila dengar dia dah meninggal dunia ~ Innalillah wainnailahirajiun ~

Walaupun kejap je aku kenal dia tapi berita ni agak terkesan juga dalam hati aku. Dia seorang kawan yang baik dan tak pernah lokek ilmu langsung. Seronok sembang dengan dia dan kadang2 ada juga la aku baca dia punya update FB. Dia memang rajin dengan FB..hehe.. Apa2 pun aku doakan moga dia ditempatkan dikalangan orang2 yang bertaqwa. Niat aku hari tu memang nak melawat dia tapi disebabkan kekangan masa jadi tak sempat nak melawat. Dari info kawan2 aku memang dia teruk sangat masa dalam koma. Lain sangat la tapi aku ada terbaca status kawan dia kat FB mengatakan, muka dia merah pastu jerawat takde langsung kat muka dia. Tengok muka dia seolah-olah dia tengah senyum je. Mungkin Allah nak permudahkan hidup dia dan tak nak dia hidup terseksa.

Baru berapa hari je dia tinggalkan kita tapi kita dah start rindukan dia. Ianya pengajaran untuk kita juga bahawa ajal itu akan sampai bila2 masa tak kira masa dan waktu jadi ingatlah wahai teman, perkukuhkan lagi ibadah kita moga perjalanan bertemu yang Maha Esa dipermudahkan..amin..


Al-Fatihah untuk arwah Riduan Hashim..

pic dari group MDeC 32

2 comments:

NoorVictory said...

al-Fatihah utk almarhum..

Muhammad Naim Abdullah said...

:(

AKu tumpang sedih. Semoga beliau aman di Syurga Allah.

Amiin...

:(