Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Sunday, July 3, 2011

Jakarta & Bandung

Views
Pada 25hb june lalu, aku n ummi serta rakan2 yg lain telah terbang ke bumi Indonesia. rasa macam tak caya pun ada sebab nila kali pertama aku jejakkan kaki di luar kawasan malaysia,rasa bertuah sangat. Alhamdulillah, impian aku tercapai jugak. mungkin kalau ada rezeki,aku akan sampai ke negara lain pula..InsyaAllah..aku tak tahu nak ccerita apa sebab banyak benda aku nak cerita n aku tak tahu nak mulakan dari mana..so melalui gambar jela aku menceritakan pengalaman aku tue..







<-- sebelum bertolak kena sarapan dulu kat marrybrown, kena penuhkan perut sbb sampai sana comfirm pegi jenjalan terus..






 ni on the way nak naik flight..erm berdebar sgt sbb dh dh lama xnaik flight,gayat jugak..hehe..last naik flight time nak balik kedah..----->






<---memang tersangat la borink sampaikan cik cequya kita ni bawak novel..hehe..pape pn sempat lagi bergambr..huhu







ok, sampai je kat jakarta terus check in kat ibis hotel (erm mcm iblis ------->
hotel plak kn..hehe). bila dah check in terus shopping kat mangga dua..bangunannye tinggi sangat sampai aku pening dibuatnya. tak tau pening sebab tinggi ataupun orang terlalu ramai..first2 sampai kat mangga dua kitaorang terus cari foodcourt untuk makan..disitulah kami diserbu peniaga sambil tunjuk dorg pnye menu..adehhhh~

<-----lepas jalan2 kat mangga dua sampai petang, kitaorng terus pergi ke jakarta fair. kat sini lagi la ramai orang sampaikan kitaorang berpecah n terpaksa cari antara satu sama lain..penu dengan cubaan bila kena berhimpit n tolak-menolak..







26hb june



bangun pagi2 tak dapat cari kedai untuk sarapan jadi --------->
terpaksa la kuar duit 66,000 rupiah seorang untuk makan kat hotel ibis tue. dalam RM mungkin dalam lingkungan rm27 la..ok la tue kan..abeh je sarapan terus bertolak ke bandung..haa yang ni part paling tak best..




<------ nila hotel yang kitaorang stay masa kat bandung..vue palace hotel,lagi bagus dr ibis hotel..hehe..kitaorang sampai bandung pun agak lewat so lepas check in terus bergerak ke tangkuban perahu..





 time nila yang kitaorang frust n buang masa banyak sangat..------->
disebabkan jalan sesak n tangkuban perahu tutup dalam lingkungan pukul6,kitaorang ambil keputusan untuk patah balik tapi pape pun kitaorang sempat menjamu selera kat salah sebuah kedai kat lereng bukit tue..siap dorang pasang lagu exist n siti nurhaliza..haha..memang sedap! kemudian kitaorang terus ke fashion world. banyak baju cantik2 tapi tak beli pun sebab save bajet..huhu




27hb june


<----vue palace hotel ni memang include skali ngn breakfast so kita walk in jela..menunye sedap gak lebih2 lagi daging tue tapi kotieow tak brape sedap..erm kira ok la kan..hehe..lepas makan terus menuju ke tangkuban perahu sekali lagi..yihu!




akhirnya kitaorang sampai jugak kat tangkuban perahu nie..-------->
ini adalah kawasan gunung berapi yang dah tak aktif lagi.sumenye ada 3kawah tapi sempat pergi 1kawah jer,kira ok la tue..kebetulan plak hujan n memang sejuk sangat. rindu nak g cameron highland n strawberry dia memang manis sangat..dalam perjalanan nak pegi tangkuban perahu ni,aku ada dengar cerita tentang hikayat sang kuriang. tiap negara mesti ada ceritanya kan..susah nak cerita so nnt korang google la sendiri ekk kalau nak tahu ceritanya..hehe


erm aku rasa macam nak stop kat sini dulu sebab rasa mengantok sangat..esok keje so nnt aku update lain yer..huhu..segala kesulitan amat saya kesali..daaa~



No comments: