Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Thursday, July 28, 2011

bila taring patah,ngauman jadi bisu dan belang pula hilang

Views
itulah yang tajuk entry aku kali ini bila menyaksikan tamatnya perlawanan timbal balik antara si harimau malaya dan singa..agak kecewa sebenarnya,kenapa ye? meh aku tunjukkan satu persatu...

entry aku sebelum ni ada bercerita pasal pemain kita ni suka sangat cakap lebih2 dan akhirnya takde apa pun kita dapat. bukan niat aku nak mengutuk ke apa tapi hanya sekadar teguran. takde salahnya kalau kita confident tapi janganlah terlalu over confident sampai kita mengeluarkan kata-kata semangat yang tak tentu lagi kita boleh buat atau pun tidak. perlu diingat bahawa pasukan kita ni baru je bangun dari tidur yang panjang dan masih lagi dalam keadaan mamai. perjalanan kita masih jauh lagi dan banyak benda kita perlu belajar.

komen aku tentang perlawanan tue? aku ni bukan la reti main bola sangat,perempuan la katakan..huhu...tapi itu tak bermakna aku xpernah main bola..yihuuu..ok la,pasal perlawanan tu banyak sebenarnya kelemahan. pemain dapat kelebihan apabila lawan di tempat sendiri dan dengan yakinnya dapat menjaringkan 2gol tapi ada perkara diluar jangkaan kita sendiri iaitu disebabkan perlawanan ini adalah penentu untuk malaysia menyebabkan semua penyokong memenuhi stadium bukan hanya memberi semangat tetapi meresahkan pemain kita. nak tahu sebab apa? sebab mereka tak nak mengecewakan kita semua....

kita sedia maklum sewaktu perlawanan di singapura beberapa hari lalu menampakkan kelemahan malaysia dari segi pertahanan. agak kecewa kerana tiada langsung peningkatan dari segi pertahanan dan penyerang pula hanya mengharapkan safee sali je. kesian plak aku tengok safee sali, berusaha sorang2 dan bila dapat bola takde sape pun yang nak tolong...kehilangan tonggak seperti safiq selaku kapten juga dirasai. begitu juga dengan pengeluaran aidil di separuh masa pertama akibat kecederaannya. malaysia harus kuatkan pertahanan kerana dengan mudahnya pemain singapura menyelinap masuk ke kotak penalti. nasib la malam ni khairul fahmi yang jadi goalkeeper,kalau sharbinee....eeeeiiiiii rasanya banyak kali dah singapura gol...hehehe

erm yang aku peliknye kenapa rajagopal tak masukkan pemain yang boleh dikatakan hebat la jugak seperti badrol ke ashaari ke...confius aku...terkejut bila rajagopal masukkan gurusamy dan sorang lagi tu nama sape ekk yang kena kad merah tue..gembira bila malaysia dapat 1gol tapi kecewa kembali sebab singapura dapat menyamakan mata. erm bukan senang nak kejar 2gol balik...

pape pun perlawanan pun dah tamat dan impian kita pun dah hancur, kalau aku celoteh banyak2 pun bukan leh rewind balik kan..so aku ucapkan tahniah untuk pasukan harimau malaya dan aku pasti ini pembukaan untuk pasukan bola kita untuk lebih maju ke hadapan. rasanya sekarang ni semua penyokong tertumpu pada pasukan harimau muda pula untuk olimpik...hehehe...

p/s : bangga sangat dengan pencapaian khairul fahmi sebab telah menyelamatkan gawang malaysia dari dibolosi oleh pemain singapura,memang hebat sangat...teruskan usaha lagi Apex!!
Post a Comment