Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Sunday, December 12, 2010

Mera Maan..

Views
arini dh msk 2kali aku tgk cite Maan.wlaupn dh tau jln cite tue tp still lg t'sentuh bila tgk cite tue..hmm ada ke kejadian mcm tue jd pd zaman skrg nie..rsanye xkot..ssh nk cri org yg btl2 brani buat mcm tue..

"pertemuan yg tidak di sangka bermula dengan pergaduhan akhirnya diselitkan dengan ikatan persahabatan. hari2 yang mendatang penuh dengan kegembiraan dan tanpa disangka cinta hadir tanpa disedari. bak kata orang,bila hati sudah bertaut,apa sahaja perbuatan yang kita buat pasti kita sendiri pn xthu.."

mcm dlm cite nie, si gadis xthu kenapa dia mengekori si jejaka sampai dia hampir2 jatuh.hmm sebenarnya peristiwa tue kadang2 terjadi jgk dlm kehidupan seharian kita. yela kn, kita pasti pernah jatuh cinta dan kita pasti pernah melakukan sesuatu yg tidak disgka kita akn buat perkara sepeti tp xdela smpai nk jatuh gaungkan..hahaha

"perjanjian mula terukir untuk membuktikan cinta sejati dpt direalisasikan. si jejaka telah tunaikan janji seperti yang diungkapkan bahawa dia akan mulakan hidupnya dengan usaha dan titik peluhnya sendiri dan meninggal perangai buruknya yang selalu mempermainkan wanita. saat itu dia telah kecewa wanita yang sebenarnya akan dia kahwini tak lama lagi tp semua itu berubah dlm sekelip mata.dia tinggalkan semuanya hanya demi untuk cintanya dan ingin tunaikan jajnjinya.dlm masa 6bulan dia telah dia telah cipta dunianya sendiri."


dlm plot nie plak,kdg2 ada jgk terjadi dlm kehidupan kita.last2 minit nk kawin tp xjd sbb ada pmpuan lain or ada laki lain..hmm ssh jgk tue..smpai ada pengantin yg bersanding sorg2 ats pelamin pn ada..hehe..dasayt sebenarnya penangan cinta sejati nie smapi manusia sanggp buat apa sahaja untuk dapatkan benda tue.

"tp sayang sekali si gaids xdapat tunaikan janji kerana mengalami kecelakaan yang tidak dirancang.hilang kedua belah kakinya memnuatkan harapannya bertambah hancur kerana memikirkan adakah si jejaka akan menerima kekurangannya."
benda ni mmg selalu terjadi.biasa la,zaman moden nie..kebanyakkannye sume nk cari pasangan yg elok jerk.yg xlawa tue,sebelah mata pn xdipandangnye..hehe..zaman sekarang nie byk sgt yg memilih.makanan memilih,baju memilih,kasut memilih..smpaikan nk cri jodoh pn kna memilih..(aku pn mcm tue jgk..hahah!!!) yg pastinye kita trime jela apa yg kite dpt.mgkn ada hikmah disebaliknye..

"akhirnya segala rahsia terbongkar dan si jejaka menerima si gadis wlaupn dia tahu dengan kekurangan yg dihadapi oelh wanita tersebut kerana apa yang dia tahu, dia hanya boleh hidup dan gembira dengan gadis tue dan akhirnya mereka berkahwin jugak."

last part mmg wt aku btl2 terharu bila tgk pengantin lelaki mengangkat pengantin perempuan.dengan muzik latar,mmg ummpphh!! la..btl2 menunjukkan si jejaka amat mencintai si gadis..kdg2 dlm percintaan kita mengharapkan keajaiban tp xsumenye baik utk kita..

klu la perkara dlm cite tue pernah berlaku dlm kehidupan seharian kita..alangkah bagusnya klu kita mengejar cinta yg xpnh pudar wlaupn sesaat..ye,cinta hakiki kpd ALLAH s.w.t..Allahuakbar..peace!!    

No comments: