Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Monday, January 20, 2014

Berada di tengah2

Views

Assalammualaikum semua! Ohoiiii....haha! Aku tengah buang tebiat memalam ni.

Apa khabar? Harap semuanya dalam keadaan sihat walafiat hendaknya. Okey, aku rasa macam dah lama tak mengulas tentang bola. Rindu plak rasanya. Jadi malam ni, dengan menggunakan emel (sekali lagi) disebabkan nak karang kat opis tak berapa nak ada privacy. Emel pun emel la ye. Nak buat macam mana kan. Hari sabtu hari tu telah bermulanya liga super untuk perlawanan pertama. Ni yang sedih nak cerita..hehe

Hari sabtu tu telah berlangsungnya perlawanan di antara JDT vs PERAK. Hurm..macam mana nak komen erk. Okey macam ni jela. Aku sebenarnya tak tengok pun game tu disebabkan..yela,rumah aku ni tak sempat lagi nak pasang piring kat atap tu. Nak harapkan kat tv1,dorang buat siaran perlawanan Frenz. Nak taknak, aku terpaksa tunggu update FB je. Letih jugak nak tunggu..hehe

Tunggu punya tunggu, akhirnya Perak kecundang apabila kalah 0-2 dengan Jdt walaupun malam tu aku dengar permainan dorang cukup baik tapi mungkin rezeki tak menyebelahi skuad seladang, jadi kami akur. Cewahhh...poyo! Haha.

Untuk imbau balik ingatan korang, sebelum ni aku pernah cerita yang aku adalah salah satu AJK dalam kelab penyokong Jdt kat Uni aku ni padahal aku orang perak dan totally sokong perak. Nak terkejut? Silakan. Hehe.. Untuk pengetahuan korang jugak, aku jadi ajk tanpa disengajakan sebab aku budak baru jadi dorang tak tahu yang aku ni asal perak. Aku pun first2 terkejut jugak tapi hentam jela kan.

Memandangkan aku dah masuk kelab Jdt tapi jadi penyokong tegar perak, agak memberi masalah sikit pada aku bila pasukan ni bertembung. Yang pastinya, perhatian akan dilebihkan pada perak. Kalau dorang ajak pergi stadium pun mesti aku akan tolak. Kalau tak nak ada masalah, lebih baik aku sokong kat rumah je. Hehe.. Tapi kalau itu melibatkan jdt dgn perak la kan. Kalau jdt dengan team lain, aku takde masalah. Owh jangan lupa, aku pun penyokong tegar pasukan kenari..erm yang dah dilahirkan semula menjadi helang? Haha. Apa2 pun dalam masa yang sama Piala FA pun dah nak start. Semua pasal bola je ye. MU pun kalah. Aduhaii..

Aku ada baca pasal penerimaan penyokong jdt terhadap penyokong perak hari tu. Aku takde masa kejadian jadi aku tak boleh nak ulas lebih2 sangat. Aku jatuh cinta kat jdt sebab penyokongnya dan bukan sebab pemainnya jadi aku harap korang hormat team aku seperti mana aku hormat team korang. Kalau betul ada salah faham atau fitnah, aku harap korang (team jdt) tak akan terima apa yang kitaorang (team perak) terima kat stadium korang ritu.

Aku rasa dah panjang sangat celoteh aku ni. Aku minta maaf kalau ada ayat2 yang mengguris hati mana2 pihak. Aku takde niat apa2 pun. Majulah sukan untuk negara, moga kita dapat lebarkan kejayaan ke seluruh negara.

Gambatte!!

No comments: