Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Monday, April 18, 2011

hidup + utang

Views
~ hidup oh hidup ~

kadang2 aku pelik gk ngn kehidupan skrg nie..lebih2 lagi bila aku dh mula mengenal dunia pekerjaan yg sebenar..ish ish..mmg byk main politik..ada org ni dengki kt org ni n ada org ni tak suka org nie..macam2 la..smpaikan aku tak tahu nak percaya siapa.yang pastinya kalau diorang cerita aku dgrkn je..yg mana aku rsa sakit telinga je nk dgr,lebh baik aku bla..nnt aku plak yg kna tempias..huhu

nama pun manusia kan..bila seseorg tu berada kt ats pastinye dia akan lupa org yg kt bwh dia..sentiasa tikam antara satu sama lain..pelik2...

dulu aku penah training kt kl n pelatih tue penah ckp.."bila korang masuk je alam pekerjaan pasti akan terjadi drama tikam menikam nie walaupun kt kawan baik korang sendiri..untuk apa?untuk korg berada di atas n hidup kt dunia ni kena pandai n cepat mengambil peluang"....tercengang jugak r bila aku dgr dia ckp mcm tue tp bila dh alaminya sendiri, YA...perkara itu benar-benar terjadi n aku tak tahu bila benda nie nak berakhir..





~ hutang oh hutang ~

haa siapa yg tak tahu kalau cerita psl hutang nie..macam2 cerita ada..hehe..aku tak tahu nak mulakan kt mana tapi ni luahan aku jela..xde kena mengena ngn yg hidup ataupn yg mati..kalau ada sape2 yg t'baca blog aku ni n terasa..sorry r der,klu lu makan cabai blender yg jual kt mydin tue..haa korg la yg terasa pedas la ekk...huhu...

aku bkn nak mengungkit dgn apa yg aku buat utk sesiapa je yg pnh b'kwn ngn aku,skit pn x..mcm yg aku ckp td,ini hanya sekadar luahan hati..hidup aku nie susah,lebh2 lg skrg nie sbb banyak komitmen yg perlu aku tanggung so member aku di sekeliling kenalah paham..klu xphm,buat2 la phm yer..

aku mmg suka tlg mmbr aku klu diorg xde duit n aku xksh klu diorg t'lupa nak bayar..serius,aku xkisah..tp yg buat aku rsa nk t'gelaknye..korg pnye mrh sbb mmbr korg xbyr hutang korg tp korg sedr x perasaan aku bila korg xbyr hutang aku..hah mcm mn tue..hehe..manusia2..aku jd pelik,diorg sedar ataupun diorg saje2 je xsedar..wallahhualam la ye..jenis aku pula,ingt hutang aku ngn korg tp klu ada yg aku lupa tue..gtau la ek..aku ni manusia biasa,sentiasa lupa..berbalik pada persoalan tadi,aku pn dh xthu nk buat mcm mn sbb klu xde duit,betapa segannye aku nk mintak dorg byr hutang tp dorg lgsg xsegan ngn aku..hurm..klu itu ujian yg perlu aku tempuhi..ya,aku redha..


 ~ sabo jela ~
Post a Comment