Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Saturday, April 30, 2011

bola oh bola

Views



        VS  





hari nie aku nk bercerita skit la kan..semalam, 29/4/2011 aku menjejak kaki kt rmh aku kt kuala kangsar, perak nie..dh la smpai rmh dlm kul2 petang mcm tu r,mmg penat giler..huhu..rutin aku klu smpai rmh mst sembg ngn my parents dl r pastu tunggu utk siaran langsung perkahwinan william & kate,kul3 ptg..dlm tgh dk tggu tue sempat gk la aku lelapkan mata jap..xsempat nk tdo lama,dh kena kejut ngn ayah aku..rupanya dia nk ajk aku g ipoh tgk bola..malam ni ada perlawanan antara perak & kedah.

nak dijadikan cerita,aku ni excited gk r nak tgk bola slps aku dgr perak ni dh meningkat naik so apa lg,aku ketepikan pasukan kesayangan aku iaitu pasukan kedah dan sokong la pasukan negeri kelahiran aku tue..mungkin nasib tak menyebelahi aku sebab pasukan yg aku sokong tu kalah..kemenangan diberikan kepada kedah iaitu 3-0..huish siapa yg dgr,pasti sakit ati ngn keputusan tue. lebih2 lagi aku pnye la jerit2 sampai sakit tekak sokong perak nie..

first game mmg aku dh nampak kepincangan pasukan perak nie..walaupun dorg asyik menyerang tapi xde gol pn..bila pihak lawan mula menyerang n memperolehi gol pertama,bru perak mula mengorak langkah tapi still xde gol.dengan permainan pasing bola pun lintang pukang pastu ditambah plak dengan pengadil yg berat sebelah so bertambah la angin si seladang nie..

utk second game plak ada nmpak kemajuan skit sbb perak berusaha nk buh gol tapi asyik tersasar jerk n byk tak tumpu perhatian kat bola..aku pn xtau sbb apa,mgkn sbb penat kot..seladang makin tension bila kedah memperolehi gol kedua disebabkan kebodohan penjaga gol (sory sbb aku mengutuk) tapi aku betul2 geram ngn tindakan penjaga gol tue..hehe..n last skali kedh buh lagi gol utk kali ke3..aku tak pasti brape gol sbnrnye sbb mak aku kata,time nk kuar tue ada sorakan..aku xthu la kedh buh gol lagi ke tak..

kesimpulannya kt sini,perak kalah di tempat sendiri n yg lebih memalukan perak kalah didepan menyokongnya yang ramai sgt..smlm kt stadium penuh kot..huhu..tp pape pn syabas utk kedah..korg tetap aku sokong..ye r,mata asyik tgk pasukan perak tapi mulut dk ikot nyanyi lagu hijau kuning..hahahahaha..aku tak akan sesekali lupakan negeri jelapang padi ku itu..

No comments: