Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Thursday, July 9, 2015

Ramadhan tiba lagi.

Views

Assalammualaikum semua.

Alhamdulillah, ramadhan itu datang lagi. Setelah lama menyepikan diri, baru ada masa nak publish cerita baru dalam blog ni. Tahun ni, tahun kedua aku berpuasa di perantauan dan kali ni ada pengalaman baru aku dapat. Nak kata baru sangat tu tak la sangat sebab sebelum ni pun aku dah ada pengalaman yang sama tapi berbeza situasinya.

Sebelum aku kerja yang sekarang ni, aku pernah kerja kat parkson jadi cashier. Pengalaman kerja masa tu bila masa puasa pernah kena berbuka kat kaunter. Masa tu lengang tapi ada jugak la customer datang nak bayar. Ada sekali tu, aku yang tapau mcd masa tu, tengah seronok makan burger kat kaunter. Tiba2 datang pasangan cina ni datang nak bayar. Diorang jadi serba salah sebab nampak aku tengah berbuka masa tu. Bila nampak diorang datang, aku stop makan tapi diorang kata, "eh takpe, you makan dulu". Aku cuma jawab, "xpe" sambil senyum. Terus dia datang kat aku dan bayar. Jadi bila dah kerja shif macam sekarang aku tak kisah sangat sebab aku pernah kerja kat parkson dari pukul9 sampai la kul11. Lagi penat dari sekarang tapi still rasa seronok.

Lepas aku berhenti kerja parkson, aku kerja kat klinik. Masih lagi kerja shif tapi tak susah macam kerja parkson yang terpaksa berbuka kat kaunter. Kalau kat klinik, waktu berbuka memang akan tutup kejap. Jadi pernah la merasa berbuka kat klinik. Hehe. Lepas tu aku dah dapat kerja opis hour jadi tak merasa la susah dah nak berbuka bagai ni.

Lama jugak la sebelum aku mula kerja kat sini lepas tu kena tukar unit. Dari situ, kembalinya rutin aku kerja shif balik. Hehe. Merasa la kerja shif di bulan puasa dan berbuka kat tempat kerja. Memang imbau kenangan betul. Rindu sangat masa dulu. Rindu kenangan manis la, pahit tu tak payah nak ingat la kan.

Apa2 pun yang penting, mari kita penuhkan amal ibadah kita di bulan yang penuh dengan barakhah ni. Moga segala amalan kita diterima oleh Allah s.w.t.. InsyaAllah...

p/s: raya ke empat dah kena naik kerja. Hurm sedihnya 😢😢

No comments: