Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Monday, March 16, 2015

Memaafkan orang itu lebih baik

Views

Assalammualaikum..

Alhamdulillah,bersyukur kita kepada Allah s.w.t keran masih memberi kita peluang bernafas di buminya ini. Moga kita sentiasa membuat kebaikan selagi peluang yang diberi masih ada.

Dalam beberapa hari ni,aku mengalami gangguan hati yang aku rasa dah lama dibendung. Bertahun-tahun lamanya. Aku ingat aku dah cukup lega sebelum ni tapi tak sangka,benda yang dah terjadi masih lagi diulang kembali. Betul kata orang,bila kita tidak mempunyai perasaan malu,kita tak akan kisah apa yang kita buat dekat orang lain. Marah tu tetap ada tapi bila aku fikir balik,sampai bila aku nak marah macam ni. Aku sepatutnya terus melangkah tanpa fikir apa yang terjadi. Lagipun aku kan dah biasa mengadap benda2 macam ni. Bukan sekali dua tapi dah terlampau banyak sampai tak cukup jari nak kira.

Aku bukan la seorang pendendam tapi jangan disebabkan aku lembut hati sampai orang sanggup fikir aku ni macam tunggul kayu yang takde perasaan. Aku boleh maafkan atas apa yang dah terjadi tapi bila dah melibatkan keluarga,aku jadi marah. Dah macam takde pendirian plak. Entah la,aku sendiri pun tak tahu apa yang difikirkannya.

Bila dah pendam lama2 macam ni,rasa macam nak luah je semua tapi ye,aku perlu jaga aib orang so cukup la aku luah sikit ni je. Aku bersyukur sangat sebab ada keluarga yang betul2 faham aku. Aku tahu dorang kecewa terutama ummi aku. Terima kasih juga dekat kawan2 aku yang selalu support aku. Bukan senang aku nak hadap sorang2 benda ni. Bak kata orang,luaran nampak okey dalam hati hanya Allah je yang tahu.

InsyaAllah,aku akan terus melangkah ke hadapan tanpa toleh ke belakang lagi. Benda lepas biarlah lepas. Disebabkan benda yang sama jadi,aku dah tak kisah sangat. Aku cuma harap orang tersebut bertaubat la. Kau dah sakitkan hati orang lain dan aku harap kau mohon ampun dari Allah. Aku tak mintak pun kau minta maaf kat aku tapi tula kan,aku harap kau sedar dan jadi matang. Sebab kalau kau masih lagi macam ni,sampai bila2 kau tak akan berubah.

Terima kasih Allah kerana jauhkan aku dari orang yang tidak sepatutnya. Alhamdulillah..😊😊

Post a Comment