Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Friday, November 6, 2015

Kenapakah wanita itu?

Views

Assalamualaikum semua. Rindu nak menaip jadi apa lagi menerjahlah aku ke sini. Hehe.

Hari ni aku sekadar mahu bercerita. Bercerita kisah yang entah realiti atau fantasi atau hanya aku je yang rasa. Kita selalu dengar, wanita itu lebih mudah matang dari lelaki. Kadang2 ada lelaki yang sudah berumur berpuluh tahun tapi masih bersikap kebudak-budakan. Hm jangan marah aku pula, ini sekadar pandangan sesetengah orang. Lain orang lain pandangannya. Betul? Hehe. Jadi aku pula bagaimana? Sudah matangkah? Belum kot. Haha! Cuma terasa selesa dengan kehidupan sekarang.

Ada seorang rakan sekerja pernah menegur aku, wanita jangan terlalu selesa dengan apa yang dia ada kerana dia tak akan memandang yang lain dan sekadar memfokuskan hidupnya tanpa fikir apa yang akan jadi pada masa hadapan. Aku pernah merasa selesa dan kadang2 hanya datang mainan perasaan takut tapi hanya sekejap. Kemudian lupa.

Mungkin dengan sikap macam ni,ada wanita yang tidak suka membuang masa. Wanita yang kecewa dan perjalanan yang dianggap sia2 jadi dia putuskan untuk melangkah sendiri. Mungkin penat. Ada rakan seperjuangan berseloroh, "baru aku rasa kenapa ada wanita yang tidak mahu berkahwin. Ada 2kemungkinan. Pertama, dia sudah ada semuanya dan kedua, dia sudah penat untuk bercinta". Aku sekadar tersenyum.

Jadi jangan bermain dengan wanita yang sangat berdikari kerana dia banyak benda lain nak fikir selain lelaki. Aku dengar pun macam menakutkan. Haha. Kalau anda berhadapan dengan wanita ini, tunjukkanlah walau sikit kematangan anda itu kalau tak confirm dia rimas.

Apa yang aku merapu pun aku tak tahu. Takde benda nak buat,macam ni la. Jadi siapa yang baca mesti tak faham,apa yang aku cuba sampaikan. Entah la,aku pun pakai taip je. Kalau rajin,korang baca jela. Hilangkan bosan. Hehe. (Sebenarnya merehat otak ni). Segala apa yang aku tuliskan tu sekadar pandangan/pendapat aku sahaja. Tiada kena-mengena dengan yang mati ataupun hidup ye.

Peace,no war!