Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Sunday, October 28, 2012

AidilAdha yang sempurna..

Views
  


Alhamdulillah..

Di kesempatan ni aku nak ucapkan selamat menyambut AidilAdha walaupun aku rasa dah lambat skit la kan nak ucap tapi biar la, aku tetap nak ucap jugak..huhu!

Kali ni aku merayakn Qurban dengan penuh rasa gembira, kesyukuran dan senyum yang tersangat lebar. Aku dapat rasakan kegembiraan itu memenuhi ruang jiwa aku. Syukur, rezeki dari Allah. Raya kali ni aku dah sempurnakan kenduri kesyukuran atas limpah kurnia yang diberikan kepada Allah dan berharap dengan rezeki ini membawa aku ke jalan baik dan jauhkan dari kejahatan..amin..

Bak kata orang, bukan mudah untuk hidup dan teramat senang untuk tamatkan hidup. Penuh dugaan dan cabarannya. Kadang2 aku leka, kadang2 aku hanyut, kadang2 aku mudah lupa dan kadang2 aku jatuh sampai tak mampu untuk bangun kembali. Dugaan berat tapi sebenarnya kita mampu atasinya kalau menggunakan dan bukannya emosi. Itu gunanya akal kan?

Pengorbanan yang kita heboh2kan, barulah aku terasa apa itu pengorbanan. Pengorbanan mencari sesuap nasi tak kira di mana kita berada. Begitu juga dengan ilmu agama. Tidak kira di mana jua kita berada, ilmu itu sentiasa perlu di cari. Perlu korban masa, aktiviti dan sewaktu dengannya. Ada yang lebih pentingkan dunia dari akhirat..hurm..InsyaAllah, aku cuba untuk seimbangkannya.

p/s : terasa seonok bila merantau ke negari orang kerana bila tiba masa untuk pulang, debaran gembira itu lain rasanya. itu yang dikatakan rindu yang sudah menggunung..Salam AidilAdha semua!!

Wednesday, October 24, 2012

Bila orang lain sanggup, kita?

Views
  


Selamat Malam Semua!!

Alhamdulillah, kita masih lagi bernafas di muka bumi Allah yang indah ini.

Aku rasa tak perlu la aku nak jelaskan pasal tajuk entry aku kali ni sebab aku rasa korang pun dah sedia maklum dengan berita ni. Haa siapa la tak tahu tentang seorang lelaki yang sanggup berjalan kaki untuk menunaikan Haji. Kita mampu ke nak buat macam tu? Huish sangat kagum bila aku baca kisah dia menyeberang setiap negera untuk menuju ke Makkah. Lebih2 lagi dia ada melalui Syria yang masih lagi bergolak. Itulah yang dinamakan kuasa Allah yang sentiasa melindungi hambanya yang benar2 ikhlas untuk melakukan perintah-Nya.
 

Wednesday, October 17, 2012

Dah sebulan!!

Views
  
 
Selamat Malam Semua!!
 
Alhamdulillah, syukur kerana kita masih lagi bernafas ni muka bumi Allah ini lagi.
 
Hari ni dah 17hb dan tepat kul12 malam tepat nanti, genap la sebulan aku berkhidmat kat UTHM ni. Hah!? baru sebulan! Biar betik! Iya..(sambil mengangguk dengan confidentnya)..Masih ada 5bulan lagi dan aku harap semuanya berjalan dengan lancar. Aku harap biarlah kerja ni yang terakhir untuk aku sebab aku pun dah tak larat nak cari kerja lain. Bukannya nak putus asa tapi yelakan, kadang2 kita akan rasa letih jugak so berharap la jugak kan. Tak kisah la kalau tempat tu banyak problem pun, aku dah tak kisah sebab aku pun tahu, mana ada tempat yang takde masalah. Semua tempat ada masalah cuma yang membezakannya adalah berapa banyak masalah yang timbul. Kisah tu aku abaikan sebab lebih baik aku fokus kat kerja. Kalau ada siapa2 nak cari pasal, ikut korang la. Aku, tak nak masuk campur sikit pun..Cewahhhhh..cakap boleh la kan..huhu!