Link Exchange

ikot..jangan tak ikot

Google+ Followers

Wednesday, December 29, 2010

Sorry seems to be the hardest word

Views



What I got to do to make you love me?
What I got to do to make you care?
What do I do when lightning strikes me?
And I wake to find that youre not there?

What I got to do to make you want me?
What I got to do to be heard?
What do I say when its all over?
Sorry seems to be the hardest word.

Its sad, so sad
Its a sad, sad situation.
And its getting more and more absurd.
Its sad, so sad
Why cant we talk it over?
Oh it seems to me
That sorry seems to be the hardest word.

What do I do to make you want me?
What I got to do to be heard?
What do I say when it's all over?
Sorry seems to be the hardest word.

Its sad, so sad
Its a sad, sad situation.
And its getting more and more absurd.
Its sad, so sad
Why cant we talk it over?
Oh it seems to me
That sorry seems to be the hardest word.

Yeh. Sorry

What I got to do to make you love me?
What I got to do to be heard?
What do I do when lightning strikes me?
What have I got to do?
What have I got to do?
When sorry seems to be the hardest word.

Tuesday, December 14, 2010

Menjulang kemenangan

Views
Pada permulaannya..
Kita akan sering dalam kekalahan..
Bak kata org,suatu hari nanti..
Kemenangan akan menjadi milik kita..

Itulah  yg berlaku dlm hidup aku skrg nie..
Permulaannya penuh dengan suka dan duka..
Dan akhirnya bertemu dengan kemenangan yg amat ternilai..
Hingga tiada siapa yg dpt gambarkannya..

Masa berganti masa..
Perubahan demi perubahan..
Tiap detik ku lalui dgn nyata..
Penuh dgn perasaan yg mengelirukan..

Alhamdulillah..
Aku dpt melauinya dgn tabah..
Walaupn kdg2 dihambat dgn perasaan bersalah..
Itu tak akan membuatkan aku mengalah..

Jadi kemenangan ini bkn senang utk ku julang..
Begitu juga dgn keputusan yg akn ku ungkapkan..
Kerna aku akan tanam semuanya agar tak berulang..
Hingga tiada sekelumit pun diingatkan..

Moga perkara sebaik ini akan berkekalan..
Walaupn satu hari nanti sesuatu akan t’jd tanpa aku sangkakan..
Aku akan sentiasa b’sedia,mcm lagu yg dinyanyikan oleh timbaland feat kate perry..
I'll never be the same if we ever meet again..

Sunday, December 12, 2010

Mera Maan..

Views
arini dh msk 2kali aku tgk cite Maan.wlaupn dh tau jln cite tue tp still lg t'sentuh bila tgk cite tue..hmm ada ke kejadian mcm tue jd pd zaman skrg nie..rsanye xkot..ssh nk cri org yg btl2 brani buat mcm tue..

"pertemuan yg tidak di sangka bermula dengan pergaduhan akhirnya diselitkan dengan ikatan persahabatan. hari2 yang mendatang penuh dengan kegembiraan dan tanpa disangka cinta hadir tanpa disedari. bak kata orang,bila hati sudah bertaut,apa sahaja perbuatan yang kita buat pasti kita sendiri pn xthu.."

mcm dlm cite nie, si gadis xthu kenapa dia mengekori si jejaka sampai dia hampir2 jatuh.hmm sebenarnya peristiwa tue kadang2 terjadi jgk dlm kehidupan seharian kita. yela kn, kita pasti pernah jatuh cinta dan kita pasti pernah melakukan sesuatu yg tidak disgka kita akn buat perkara sepeti tp xdela smpai nk jatuh gaungkan..hahaha

"perjanjian mula terukir untuk membuktikan cinta sejati dpt direalisasikan. si jejaka telah tunaikan janji seperti yang diungkapkan bahawa dia akan mulakan hidupnya dengan usaha dan titik peluhnya sendiri dan meninggal perangai buruknya yang selalu mempermainkan wanita. saat itu dia telah kecewa wanita yang sebenarnya akan dia kahwini tak lama lagi tp semua itu berubah dlm sekelip mata.dia tinggalkan semuanya hanya demi untuk cintanya dan ingin tunaikan jajnjinya.dlm masa 6bulan dia telah dia telah cipta dunianya sendiri."


dlm plot nie plak,kdg2 ada jgk terjadi dlm kehidupan kita.last2 minit nk kawin tp xjd sbb ada pmpuan lain or ada laki lain..hmm ssh jgk tue..smpai ada pengantin yg bersanding sorg2 ats pelamin pn ada..hehe..dasayt sebenarnya penangan cinta sejati nie smapi manusia sanggp buat apa sahaja untuk dapatkan benda tue.

"tp sayang sekali si gaids xdapat tunaikan janji kerana mengalami kecelakaan yang tidak dirancang.hilang kedua belah kakinya memnuatkan harapannya bertambah hancur kerana memikirkan adakah si jejaka akan menerima kekurangannya."
benda ni mmg selalu terjadi.biasa la,zaman moden nie..kebanyakkannye sume nk cari pasangan yg elok jerk.yg xlawa tue,sebelah mata pn xdipandangnye..hehe..zaman sekarang nie byk sgt yg memilih.makanan memilih,baju memilih,kasut memilih..smpaikan nk cri jodoh pn kna memilih..(aku pn mcm tue jgk..hahah!!!) yg pastinye kita trime jela apa yg kite dpt.mgkn ada hikmah disebaliknye..

"akhirnya segala rahsia terbongkar dan si jejaka menerima si gadis wlaupn dia tahu dengan kekurangan yg dihadapi oelh wanita tersebut kerana apa yang dia tahu, dia hanya boleh hidup dan gembira dengan gadis tue dan akhirnya mereka berkahwin jugak."

last part mmg wt aku btl2 terharu bila tgk pengantin lelaki mengangkat pengantin perempuan.dengan muzik latar,mmg ummpphh!! la..btl2 menunjukkan si jejaka amat mencintai si gadis..kdg2 dlm percintaan kita mengharapkan keajaiban tp xsumenye baik utk kita..

klu la perkara dlm cite tue pernah berlaku dlm kehidupan seharian kita..alangkah bagusnya klu kita mengejar cinta yg xpnh pudar wlaupn sesaat..ye,cinta hakiki kpd ALLAH s.w.t..Allahuakbar..peace!!    

Sunday, December 5, 2010

tersentap..!!!!

Views

Arini aku dikejutkan dgn satu berita yg aku lgsg xduga akn berlaku..
Hurm aku dh mula ilg arah,mcm2 bnda aku pkr..
Spttnye aku xptt pkr sbb bnda nie xcmfirm lg..
Tp alhmdllah..aku b’tuah sbb rmai yg bg semangat kt aku..
Jd tak la rsa semangat tu ilg 100% kn..
Dan b’hrp sgt, apa yg aku tgh pkr skrg ni xkn jd sma skali..

Saturday, December 4, 2010

Sabtu yg m’bosankan

Views

Arini btl2 xthu nk buat apa,asyik men guling2 ats katil jerk..klu nk ikotkn ada plan nk g klinik td tp dsbbkan mmbr ada hal yg xleh nk dielakkn so abaikan jela dl kn..hurm bila dh akhir bln ni perkataan ‘pokai’ tu biasa di dgr..xheran la klu aku pn dk asyik sebt psl bnda tue..hehe..dh byk cite kt wayg yg aku suka,t’lps nk tgk..cian aku,xkesmpaian nk tgk cite harry potter yg aku tggu slame nie.ingtkn nk tgk kt wayg la sbb bez skit bila dgr sound effect dia,last2 aku gk yg kecewakan..sengal gitu..Byk lg la cite yg aku nk tgk,sumenye t’lps so beli cd jela jwbnye yerr..

Skrg nie masih dlm keadaan lapar,hurm xmkn lg sbnrnye..mls nk trun bwh n nk wk mto g kedai beli makanan (mlsnye ank dara sorg nie nk msk kn..huhu)..dh la hp xde kdt,argghhh tension jgk aku dwtnye..sabo jela kn..Nk hgout pn xtau nk g mn..mula la time2 nie rsa nk men futsal,srnk gk klu leh men game2 mcm tue..xla borink t’perap dlm rmh nie ha..

Diah..ct..korg kt mn ha..
Tanpa korg,aku bosan sgt..xtau nk wtpe..
Hukhukhuk…

Thursday, December 2, 2010

Sahabat oh sahabat

Views

Kali pertama pertemuan amat menyeronokkn..
Penuh dgn kenangan..
Tiada langsung persengketaan..
B’kongsi apa sja yg ada..

Pd satu msa..
Engkau t’paksa pergi..
Jauh sekali..
Berat sungguh hati ini..

Tp itu bkn la alasan..
Sntiasa b’bls sms..
Wlaupn jarg bertemu..
Engkau sentiasa di hati..

Detik demi detik..
Engkau mula berubah..
Hati aku mula t’detik..
Adakah aku sudh dilupakan..??

Jika benar,aku menerimanya dgn hati t’buka..
Tp sangkaan ku meleset..
Engkau sengaja menjauhkan diri..
Perhbngn mulai dingin..

Sorry..
Itulah kta2 yg sntiasa engkau lemparkan..
Adakah aku benar2 salah atau..
Sengaja di salahkan..??

Tiada kata utk gmbrkn prasaan aku..
Jika itu yg engkau mahukan..
Dgn berat hati,ku putuskan apa yg t’lah t’jalin..
Agar engkau thu kebenarannya nnt..

Agak lma peristiwa itu b’lalu..
Engkau dtg dan memohon maaf..
Gembira bkn kepalang..
Menerima engkau kembali dgn gembira..

Bak kta org,ku sgkakn panas smpai ke ptg..
Rupanya hujan di tghari..
Sekali lg perkara lma berulg kembali..
Arghh engkau benar2 mahu menguji aku..

“aku benci engkau”..
Ya,itulah kata2 t’akhir aku utk engkau..
Dan b’hrp engkau b’puas hati..
Dgn apa yg dh engkau lakukan..

Syabas..
Engkau dh b’jaya sakitkan hati aku..
Aku b’hrp satu hari nnt..
Engkau akan berubah..

Dan saat itu..
Jika engkau kembali b’paling pd ku..
Maaf..
Tempat engkau bkn di sini..

Sahabatku..
Aku hrp engkau sentiasa bahagia..

~[ kisah benar ]~
       ..Peace..